Feedback i rozmowy z pracownikami
Postawa pracownika odbiega od oczekiwanych rezultatów? Podpowiemy, jak odpowiednio rozmawiać
o tym z pracownikiem i jak udzielać skutecznej informacji zwrotnej.
Trening dla liderów chcących wzmocnić swoją efektywność poprzez mocniejsze zaangażowanie pracowników w orientację na realizację celów. W trakcie treningu pracujemy nad nazwaniem i operacjonalizacją zasad udzielania informacji zwrotnej i stopniowaniem interwencji szefowskich. Zastanawiamy się nad doborem właściwego narzędzia do konkretnej sytuacji oraz ćwiczymy skuteczne algorytmy konstruktywnej krytyki, rozmowy korygującej i dyscyplinującej. To duże wyzwanie, dlatego ważnym aspektem treningu jest wyposażenie uczestników w wiedzę o psychologicznych mechanizmach obronnych, aby prowadzenie tych rozmów miało efekt korygujący i budujący dobrą relację między liderem a pracownikiem.
Cel szkolenia
Celem warsztatów jest zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie efektywnego używania narzędzi korygujących zachowania pracowników w sytuacjach, kiedy realizacja celów odbiega do zakładanych rezultatów, a powodem takiej sytuacji jest niewłaściwa ich realizacja lub niedostateczne zaangażowanie pracowników w ich realizację.
Co zyskasz
- Wypracowanie zasad udzielania informacji zwrotnej w płaszczyźnie korygującej
- Wprowadzenie zasady stopniowania interwencji szefowskich
- Wzmocnienie umiejętności egzekwowania realizacji celów i zadań
- Przepracowanie algorytmów i trening konstruktywnej krytyki, rozmowy korygującej i rozmowy dyscyplinującej
Co zyska Twoja firma
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów
- Uprawdopodobnienie osiągania zakładanych celów i zadań
- Wdrożenie zasady interweniowania w sytuacjach, kiedy określone zadania lub realizacja celów jest zagrożone – czyli przed faktem
- Wzmocnienie postawy interwencyjnej liderów i reagowania w przypadku zagrożenia realizacji celów firmy
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Gra symulacyjna „Moc słów”
- Ta gra symulacyjna daje uczestnikom możliwość poznania i nazwania kluczowych zasady udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych i sprawdzenia w praktyce, jak dzięki konstruktywnej informacji można wzmacniać efektywność lidera. Uczestnicy dodatkowo zwiększają swoją uważność na emocjonalne i psychologiczne aspekty prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami. Gra daje okazję do wielu interakcji między uczestnikami. W indywidualnych rozmowach każdy ma okazję udzielać i otrzymywać informacje zwrotne. Dodatkowo gra umożliwia obserwację i omówienie odczuć oraz reakcji, które towarzyszą odbieraniu informacji zwrotnych.
- Refleksje i wnioski po grze
- Praktyczne wypracowanie zasad udzielania informacji zwrotnych do pracy lidera
Zasady egzekwowania i dyscyplinowania pracowników
- Pułapki egzekwowania – najczęstsze błędy w prowadzeniu rozmów korygujących
- Co oznacza zasada stopniowania interwencji szefowskich?
- Dostosowanie interwencji do sytuacji – praktyczne założenia
- Różnice między egzekwowaniem a dyscyplinowaniem
- Warsztat praktyczny – symptomy sytuacyjne wymagające interwencji szefa
- Narzędzia analizy stopnia realizacji celów – przykłady praktyczne
- Kiedy interweniować? – zasady i praktyczne przykłady
Konstruktywna krytyka
- Różnice między oceną, opinią a osądem przy rozmowach korygujących
- Scena diagnostyczna na forum + wnioski
- Algorytm konstruktywnej krytyki – analiza
- Dobre praktyki w udzielaniu konstruktywnej krytyki
- Trening konstruktywnej krytyki + praktyczny feedback
Rozmowa korygująca
- Założenia i cele rozmowy korygującej
- Przygotowanie do rozmowy i planowanie naprawcze
- Algorytm rozmowy korygującej – analiza
- Dobre praktyki w prowadzeniu rozmów korygujących
- Trening praktyczny rozmowy korygującej + praktyczny feedback
Rozmowa dyscyplinująca
- Założenia i cele rozmowy dyscyplinującej
- Specjalne warunki do prowadzenia rozmów dyscyplinujących
- Algorytm rozmowy dyscyplinującej – analiza
- Dobre praktyki prowadzenia rozmów dyscyplinujących
- Trening praktyczny rozmowy dyscyplinującej + praktyczny feedback
Poligon treningowy
- Każdy z uczestników trenuje wybrane przez siebie narzędzia, pracując na przykładach (np. trudnych sytuacjach) ze swoich doświadczeń. Każdy otrzymuje także wielopłaszczyznowy feedback od trenera i uczestników szkolenia, który dodatkowo pozwala dopracować stosowane algorytmy rozmów dla swojej specyfiki pracy.
Moduł szkoleniowy: 099 RBR
- Dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się udzielania skutecznego feedback’u
- Dla wszystkich, którzy chcą zapoznać się z feedforward’em
- Dla wszystkich, którzy chcą czuć się pewniej podczas przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami
- Learning by doing
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach i grupach
- Symulacje
- Dyskusja grupowa
- Mini-wykłady interaktywne z praktycznymi przykładami
- Wymiana doświadczeń i pomysłów
- Praktyczny trening wypracowanych narzędzi z feedbackiem trenera i uczestników
Szkolenie poprowadzi Rafał Brodowski, który gwarantuje dużą dawkę wiedzy przekazaną w warsztatowej formie i w świetnej atmosferze.
Więcej informacji o Rafale znajdziecie: TUTAJ
Szkolenia prowadzi Joanna Kominiak, która gwarantuje uczestnikom komfortową i angażującą przestrzeń.
Więcej informacji o Joannie znajdziecie: TUTAJ
“Bardzo podobała mi się pozytywna atmosfera stworzona prze prowadzącego – szkolenie idealnie odnosiło się do realiów mojej pracy.”
“Trener otworzył mi głowę – mam zupełnie nowe spojrzenie na temat negocjacji.”
“Trener stworzył dobrą, lekką atmosferę, w sam raz do poszerzania wiedzy – praca z humorem i dystansem do siebie, do innych i do sytuacji zawsze sprzyja rozwojowi.”
Może Cię również zainteresuje
Wyślij zapytanie
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: