
Efektywność i dobra współpraca w zespole wynikają wprost z poziomu inteligencji emocjonalnej lidera
Lider inteligentny emocjonalnie to lider świadomy własnych schematów i ograniczeń oraz przejmujący świadomą nad nimi kontrolę poprzez wykorzystywanie samokontroli emocjonalnej, samodyscypliny i auto-refleksji. To z drugiej strony przywódca, który zna i rozumie wzorce postępowania swoich podwładnych oraz uwzględnia je w wyborach adekwatnego stylu zarządzania. To lider, który zamiast wykorzystywać słabości jednostek do uzyskiwania nad nimi przewagi. Rozpoznaje i rozwija ich zasoby wspierając pokonywanie osobistych barier rozwojowych. Jest otwarty na informację zwrotną wobec jego osoby, która jest dla niego źródłem danych do kształtowania adekwatnej samooceny bazującej nie na własnych przekonaniach, a raczej na danych płynących z otoczenia. Tworzy w ten sposób w zespole platformę otwartej komunikacji oraz poczucie bezpieczeństwa dla testowania nowych form zachowań, podejmowania decyzji, brania odpowiedzialności za błędy i uczenia się na nich.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie menedżerom teorii emocji i motywacji, a następnie, odniesienie tych teorii oraz pojęcia inteligencji emocjonalnej do codziennych aktywności, nie tylko służbowych. Następnie, kluczowe będzie uświadomienie znaczenia inteligencji emocjonalnej w przywództwie.
Korzyści dla uczestników
- Uświadomią sobie oddziaływanie własnych emocji na emocje swoich pracowników, klientów, kontrahentów
- Zdobędą wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej
- Nabędą umiejętności rozróżniania i nazywania emocji własnych i innych osób, przećwiczą korzystanie z empatii wobec innych osób
- Rozwiną zdolności rozumienia i przewidywania własnej reakcji w różnych sytuacjach
- Przetrenują wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie negatywnych emocji
- Zdobędą wiedzę jak zachować się w trakcie ulegania intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym, by nie wpływały na pozostałe osoby
- Otrzymają narzędzia do pracy z emocjami w trudnych sytuacjach, sprawdzą się w sytuacjach potencjalnie konfliktowych oraz wypracują własne metody na komunikowanie swoich potrzeb i emocji
- Poznają zasady otwartej komunikacji i dowiedzą się, co blokuje dobrą komunikację, będą bardziej skuteczni i efektywni w pracy i życiu osobistym
- Nauczą się dopasowywać komunikację do typu osobowości oraz usuwać przeszkody na drodze do porozumienia
Korzyści dla organizacji
- Świadomi, komunikatywni i zmotywowani liderzy
- Liderzy, którzy umieją odpowiednio i szybko reagować w trudnych sytuacjach
- Pracownicy, którzy szanują swoich liderów i widzą w nich autorytet
- Lepsza komunikacja w zespołach
- Lepsza integracja w zespołach, co przełoży się na realizację celów i poprawę wyników
Metody szkoleniowe
- mini-wykład
- zadania szkoleniowe
- praca indywidualna
- praca w małych grupach
- zadania grupowe
Moduł szkoleniowy: 085
Znaczenie działań emocjonalnych menedżera w sytuacjach zawodowych
- Kluczowe vs krytyczne znaczenie emocji w sytuacjach zawodowych menedżera. Dlaczego warto zajmować się emocjami w kontekście zawodowym?
- Wpływ własnych działań menedżera na pracę zespołów i kooperację z innymi menedżerami
- Diagnoza własnej bazy umiejętności (poziomu EQ) i jej działania na otoczenie zawodowe
- Model Organizacji Systemowej
Zastosowanie siły emocjonalnej do zwiększania skuteczności
- Psychofizjologia reakcji emocjonalnych – sztuka rozpoznawania i zarządzania sobą/innymi
- Rozwijanie siły emocjonalnej i wprowadzenie jej działania; budowanie stanu wewnętrznej doskonałości i wykorzystanie go w sytuacjach kryzysowych
- Praca z najczęstszymi błędami menedżera zaburzającymi osiąganie celów; zastosowanie metod wychodzenia z trudnych sytuacji wywołanych tymi błędami
Lider inteligentny emocjonalnie, czyli co go różni od lidera
- Wprowadzenie narzędzi i sposobów pracy pozwalających osiągać sukcesy lidera EQ
- Jak lider buduje zaangażowanie członków zespołu
- Budowa modelu lidera EQ
- Rozpoznawanie stylów zarządzania i ich skuteczny dobór w różnorodnych sytuacjach
Lider jako autorytet
- Budowa autorytetu – kiedy ludzie zaufają liderowi i poddadzą się coachingowi
- Zastosowanie metod coachingowych w pracy z innymi w celu wzmocnienia ich siły i motywowania do lepszej, bardziej satysfakcjonującej pracy
- Zbudowanie planu doskonalenia umiejętności lidera do tworzenia inteligentnego i zaangażowanego zespołu
Inteligencja emocjonalna w relacjach
- Aktywne słuchanie w porozumiewaniu się lidera z zespołem
- Zasady otwartej komunikacji
- Koncentrowanie się na zachowaniu, a nie na ocenach
- Wpływ indywidualnych przekonań na komunikację
- Poziom samokontroli emocjonalnej lidera
20-21 maja 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
9-10 czerwca 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
16-17 września 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
27-28 października 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
25-26 listopada 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
Zniżki: 2. uczestnik -20%. Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
Grupy – maksymalnie 12 uczestników.
Szkolenie dostępne również w wersji zamkniętej. Program zostanie indywidualnie dopasowany do potrzeb Twojej organizacji. Zapraszamy do kontaktu.
Programy rozwojowe
