Inteligencja emocjonalna
Efektywność i dobra współpraca w zespole wynikają wprost z poziomu inteligencji emocjonalnej lidera
Lider inteligentny emocjonalnie to lider świadomy własnych schematów i ograniczeń oraz przejmujący świadomą nad nimi kontrolę poprzez wykorzystywanie samokontroli emocjonalnej, samodyscypliny i auto-refleksji. To z drugiej strony przywódca, który zna i rozumie wzorce postępowania swoich podwładnych oraz uwzględnia je w wyborach adekwatnego stylu zarządzania. To lider, który zamiast wykorzystywać słabości jednostek do uzyskiwania nad nimi przewagi. Rozpoznaje i rozwija ich zasoby wspierając pokonywanie osobistych barier rozwojowych. Jest otwarty na informację zwrotną wobec jego osoby, która jest dla niego źródłem danych do kształtowania adekwatnej samooceny bazującej nie na własnych przekonaniach, a raczej na danych płynących z otoczenia. Tworzy w ten sposób w zespole platformę otwartej komunikacji oraz poczucie bezpieczeństwa dla testowania nowych form zachowań, podejmowania decyzji, brania odpowiedzialności za błędy i uczenia się na nich.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie menedżerom teorii emocji i motywacji, a następnie, odniesienie tych teorii oraz pojęcia inteligencji emocjonalnej do codziennych aktywności, nie tylko służbowych. Następnie, kluczowe będzie uświadomienie znaczenia inteligencji emocjonalnej w przywództwie.
Co zyskasz
- Uświadomisz sobie oddziaływanie własnych emocji na emocje swoich pracowników, klientów, kontrahentów
- Zdobędziesz wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej
- Nabędziesz umiejętności rozróżniania i nazywania emocji własnych i innych osób, przećwiczysz korzystanie z empatii wobec innych osób
- Rozwiniesz zdolności rozumienia i przewidywania własnej reakcji w różnych sytuacjach
- Przetrenujesz wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie negatywnych emocji
- Otrzymasz narzędzia do pracy z emocjami w trudnych sytuacjach, sprawdzisz się w sytuacjach potencjalnie konfliktowych oraz wypracujesz własne metody na komunikowanie swoich potrzeb i emocji
- Poznasz zasady otwartej komunikacji i dowiesz się, co blokuje dobrą komunikację, będziesz bardziej skuteczny i efektywny w pracy i życiu osobistym
- Nauczysz się dopasowywać komunikację do typu osobowości oraz usuwać przeszkody na drodze do porozumienia
Co zyska Twój zespół
- Świadomi, komunikatywni i zmotywowani liderzy
- Liderzy, którzy umieją odpowiednio i szybko reagować w trudnych sytuacjach
- Pracownicy, którzy szanują swoich liderów i widzą w nich autorytet
- Lepsza komunikacja w zespołach
- Lepsza integracja w zespołach, co przełoży się na realizację celów i poprawę wyników
- Zdobędziesz wiedzę, jak zachować się w trakcie ulegania intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym, by nie wpływały na pozostałe osoby
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Znaczenie działań emocjonalnych menedżera w sytuacjach zawodowych
- Kluczowe vs krytyczne znaczenie emocji w sytuacjach zawodowych menedżera. Dlaczego warto zajmować się emocjami w kontekście zawodowym?
- Wpływ własnych działań menedżera na pracę zespołów i kooperację z innymi menedżerami
- Diagnoza własnej bazy umiejętności (poziomu EQ) i jej działania na otoczenie zawodowe
- Model Organizacji Systemowej
Zastosowanie siły emocjonalnej do zwiększania skuteczności
- Psychofizjologia reakcji emocjonalnych – sztuka rozpoznawania i zarządzania sobą/innymi
- Rozwijanie siły emocjonalnej i wprowadzenie jej działania; budowanie stanu wewnętrznej doskonałości i wykorzystanie go w sytuacjach kryzysowych
- Praca z najczęstszymi błędami menedżera zaburzającymi osiąganie celów; zastosowanie metod wychodzenia z trudnych sytuacji wywołanych tymi błędami
Lider inteligentny emocjonalnie, czyli co go różni od lidera
- Wprowadzenie narzędzi i sposobów pracy pozwalających osiągać sukcesy lidera EQ
- Jak lider buduje zaangażowanie członków zespołu
- Budowa modelu lidera EQ
- Rozpoznawanie stylów zarządzania i ich skuteczny dobór w różnorodnych sytuacjach
Lider jako autorytet
- Budowa autorytetu – kiedy ludzie zaufają liderowi i poddadzą się coachingowi
- Zastosowanie metod coachingowych w pracy z innymi w celu wzmocnienia ich siły i motywowania do lepszej, bardziej satysfakcjonującej pracy
- Zbudowanie planu doskonalenia umiejętności lidera do tworzenia inteligentnego i zaangażowanego zespołu
Inteligencja emocjonalna w relacjach
- Aktywne słuchanie w porozumiewaniu się lidera z zespołem
- Zasady otwartej komunikacji
- Koncentrowanie się na zachowaniu, a nie na ocenach
- Wpływ indywidualnych przekonań na komunikację
- Poziom samokontroli emocjonalnej lidera
Moduł szkoleniowy: 085 SDA
- Dla wszystkich, którzy chcą lepiej rozumieć swoje emocje
- Dla tych, którzy chcą empatycznie reagować na emocje innych
- Dla tych, którzy chcą lepiej komunikować się ze swoimi pracownikami
- Mini-wykład
- Zadania szkoleniowe
- Praca indywidualna
- Praca w małych grupach
- Zadania grupowe
Szkolenie poprowadzi Sylwia Dąbrowska, która gwarantuje dużą dawkę wiedzy przekazaną w warsztatowej formie i w świetnej atmosferze.
Więcej informacji o Sylwii znajdziecie: TUTAJ
Szkolenie poprowadzi Urszula Leiss, która gwarantuje swobodę pracy, elastyczność i łatwość w komunikacji.
Więcej informacji o Uli znajdziecie: TUTAJ
“Podobała mi się otwartość trenerki, chęć podejmowania zgłaszanych tematów i świetny kontakt z grupą.”
“Sylwia wzbudziła takie zaufanie w grupie, że mogliśmy podzielić się, w zasadzie po raz pierwszy w tak dużym i głębokim stopniu, swoimi przemyśleniami, problemami, otrzymać duży feedback od zespołu, poznać zespół od zupełnie innej strony, wzmocnić komunikację między sobą i przełożyć to na zespoły.”
“Prowadząca w bardzo fajny i zrozumiały sposób prowadziła szkolenie, zajęcia praktyczne bardzo mi się podobały.”
“Na każde zadane pytanie z sali padała rzeczowa odpowiedź prowadzącej szkolenie. Brak nacisku na aktywność uczestników – uczestniczy w sposób naturalny wciągani byli do dyskusji, angażowania się. Bardzo życzliwa i kompetentna prowadząca.”
“Sposób prowadzenia szkolenia przez trenerkę, w sposób bezstresowy!!! + stworzona pozytywna atmosfera.”
“Osiągnęliście u mnie efekt WOW Panią Trener. :)”
Może Cię również zainteresuje
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: