Analiza potrzeb szkoleniowych
Kluczowe elementy pozwalające zweryfikować, jaka ścieżka szkoleniowa będzie najwłaściwsza
Szkolenie dla Twoich pracowników zaczyna się na długo przed samym szkoleniem…
Analiza potrzeb szkoleniowych pozwala sprawdzić razem z klientem, czego konkretnie potrzebują jego pracownicy. A to z kolei pozwala nam dopasować szkolenie w taki sposób, aby precyzyjnie i skutecznie odpowiedziało na te potrzeby. W kilku krokach poznajemy zakres wiedzy i potrzeb pracowników, omawiamy go z klientem i układamy szczegółowy program szkoleniowy. To przynosi świetne efekty już na samym szkoleniu.
W jakiej formie wykorzystać te badania? Można je stosować niezależnie lub połączyć z konkretnym szkoleniem zamkniętym dla menedżerów. Można również rozpocząć od takiego badania cały cykl szkoleń w programie rozwojowym. Wybrane badania skutecznie sprawdzają się również jako element teambuilding’u. Sprawdź, z jakich elementów składa się cała analiza i dlaczego przyda się Twoim pracownikom.
Ankieta dla uczestników
Wszyscy uczestnicy szkolenia w krótkim czasie odpowiadają na przygotowane pytania. To pozwala w szybki i bardzo efektywny sposób sprawdzić, na jakich obszarach warto się skupić na szkoleniu.
- Dla wszystkich uczestników
- Szybko i efektywnie
- Duża ilość informacji dla trenera
Pogłębione wywiady
Po ankietach trener przeprowadza pogłębione (zwykle telefoniczne) wywiady, które pozwalają jeszcze precyzyjniej ustalić zakres szkolenia, aby było jak najbardziej efektywne.
- Wybrani pracownicy
- Bardziej pogłębiona "ankieta"
- Uszczegółowienie programu szkolenia
Omówienie wyników
Organizujemy spotkanie z klientem, aby trener mógł przedstawić analizę ankiety i pogłębionych wywiadów. Klient ogląda propozycję programu szkoleniowego i prezentuje swoje uwagi.
- Spotkanie z klientem
- Omówienie wyników
- Prezentacja programu szkolenia
Dobranie zakresu szkolenia
Na koniec wspólnie decydujemy, jak ostatecznie będzie wyglądać program szkolenia i decydujemy o ostatnich szczegółach. Oczywiście, w trakcie szkolenia trener na bieżąco reaguje na potrzeby pracowników na sali szkoleniowej. Ale główny plan szkolenia ustalony z klientem jest cały czas realizowany.
- Ostateczny program szkoleniowy
- Realizacja szkolenia
Wyślij zapytanie
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: