Przejdź do treści

Narzędzia

diagnostyczne

Skuteczne narzędzia diagnostyczne

Rozwijaj obecnych menedżerów lub rekrutuj najlepszych z pomocą naszych narzędzi.
Czego teraz najbardziej potrzebują Twoi menedżerowie?

Narzędzia diagnostyczne sprawdzą się w wielu sytuacjach. To świetna metoda, gdy rekrutujesz nowych pracowników i chcesz sprawdzić, jak wpiszą się do zespołu. To również sposób na lepsze poznanie się członków zespołu i usprawnienie komunikacji między nimi. To także okazja, aby pracownicy poznali samych siebie, skupili się na swoich talentach i mocnych stronach, lepiej rozumieli swoje emocje i zachowania.

W jakiej formie wykorzystać te narzędzia? Można je stosować niezależnie lub połączyć z konkretnym szkoleniem zamkniętym dla menedżerów. Można również rozpocząć od takiego badania cały cykl szkoleń w programie rozwojowym. Wybrane narzędzia skutecznie sprawdzają się również jako element teambuilding’u. Sprawdź, jakie narzędzia obsługują nasi trenerzy i wybierz to, które najbardziej przyda się dziś Twoim pracownikom.

DISC

DISC to zdecydowanie najpopularniejsze narzędzie oceny behawioralnej na świecie. Opiera się na czteroczęściowym modelu, w którym pojawiają się cztery style zachowania. Są to Dominacja (Dominance), Wpływ (Influence), Stałość (Steadiness) oraz Sumienność (Conscientiousness). Nazwa wzięła się od pierwszych liter tych stylów.

Styl danej osoby może być kombinacją dwóch lub trzech styli. Badanie pozwala nam lepiej zrozumieć siebie, swoje emocje i zachowania, to jak się komunikujemy i współpracujemy. Pozwala też pracować nad własną skutecznością i wydajnością. Ale przede wszystkim pozwala lepiej zrozumieć innych i znacząco poprawić komunikację.

Lumina Spark

To jedno z najnowszych narzędzi rozwojowych na rynku. To co zdecydowanie je wyróżnia to unikanie etykietek i stereotypów. Lumina Spark opiera się na badaniu 24 cech osobowości. Uczestnicy tego badania dowiadują się, jakie cechy i sposoby zachowania ich wyróżniają oraz jak wpływają one na współpracę z innymi. Uczestnicy otrzymują również dokładny, spersonalizowany raport swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju.

Badanie pozwala zwiększyć samoświadomość, odkryć ukryte potencjały i lepiej radzić sobie pod presją. W zespole usprawnia komunikację i współpracę.

Insights Discovery

Insights Discovery to model opisujący indywidualny styl funkcjonowania. Podobnie jak DISC opiera się na typologii osobowości Junga. I podobnie jak DISC może przydać się do rozwoju indywidualnego, jak i przy rozwoju zespołu. To co odróżnia Insights Discovery to skupienie się na cechach osobowości.

Główna idea modelu Insights Discovery to dokładne poznanie siebie, zrozumienie swoich zachowań i ich akceptacja. Metoda ta sprawdzi się również w budowaniu relacji w zespole.

360 stopni

Ocena 360 stopni to proces, w ramach którego Twoi menedżerowie mają możliwość uzyskania informacji zwrotnej na temat swoich wyników od swojego przełożonego, współpracowników, a nawet klientów. Stanowi również okazję dla Twoich menedżerów do dokonania samooceny swoich mocnych i słabych stron.

Bardzo dobrze sprawdza się również w procesie ocen pracowniczych, w ramach programu szkoleniowego czy zbierania potrzeb szkoleniowych.

MindSonar

MindSonar bada to, jak myślą ludzie oraz co jest dla nich ważne, jakie są ich najważniejsze wartości. Ten system skupia się na unikalnych wartościach danego menedżera. Nie szufladkuje też pracowników w określone typy, bo zakłada, że dana osoba może się różnie zachowywać w zależności od sytuacji czy okoliczności. 

MindSonar przygląda się sposobowi myślenia i nawykom, jakie mogły się tutaj narodzić. To pozwala na głębszą analizę własnych zachować i wprowadzenie niezbędnych do rozwoju zmian.

Myers-Briggs Type Indicator

Ocena MBTI ma pomóc Twoim menedżerom zrozumieć ich mocne i słabe strony, preferowany styl pracy oraz pomóc im dostrzec ich potencjał.

Każdemu zostaje przypisany jeden z 16 typów osobowości. Co ważne, nie ma wśród nich „właściwego” lub „złego” typu. Każdy typ osobowości ma na celu pomóc Twoim menedżerom zrozumieć ich charakterystyczne cechy i sposób, w jaki są one postrzegane przez innych.

Wyślij zapytanie

Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: