Delegowanie zadań i monitorowanie ich wykonania krok po kroku
Naucz się jednej z najważniejszych umiejętności menedżerskich - deleguj zadania skutecznie i właściwie
Delegowanie zadań to jedno z podstawowych obowiązków menedżera. Samo zdelegowanie danego zadania to jednak tylko część większego procesu. Najpierw ustala się zadanie/cel, dobiera do jego wykonania odpowiedniego pracownika, przekazuje zadanie do realizacji, później monitoruje jego wykonanie, a na końcu rozlicza z jego realizacji. Każdy z etapów jest ważny i nad każdym warto pracować. Główny cel delegowania to oczywiście realizacja wyznaczonych celów. Ale warto też zadbać o to, by z każdym kolejnym zadaniem pracownicy się usamodzielniali i rozwijali nowe kompetencje, co zaowocuje w przyszłości.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wypracowanie konkretnych wskazówek, w jaki sposób delegować zadania i monitorować ich prawidłowe wykonanie. Przyczyni się to do większej skuteczności zespołu i rozwoju pracowników.
Co zyskasz
- Dowiesz się, jak efektywnie delegować zadania
- Nauczysz się dopasowywać zadania do pracowników
- Poznasz kluczowe techniki delegowania
- Dowiesz się, w jaki sposób skutecznie monitorować wykonywanie zadań przez Twój zespół
- Dowiesz się, jak przeprowadzać rozmowę delegującą, korygującą i podsumowującą
- Poznasz najczęstsze błędy delegowania i dowiesz się, jak ich unikać
Co zyska Twoja firma
- Zaangażowanych, zadowolonych i przywiązanych do organizacji pracowników
- Wizerunek firmy, która buduje pozytywne employee experience
- Świadomych, skutecznych i zmotywowanych liderów
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Moduł 1: Wprowadzenie do delegowania
- Ćwiczenie: czym jest a czym nie jest delegowanie zadań. Po co delegujemy? Korzyści z delegowania.
- Jak delegujesz obecnie? Test (opcjonalnie, do ustalenia na spotkaniu) do poszerzenia samoświadomości i ustalenia indywidualnych celów rozwojowych.
- Dlaczego nie delegujemy? Emocje, obawy, oczekiwania, trudności związane z delegowaniem – dyskusja.
- Przekonania blokujące skuteczne delegowanie i zamiana na te wspierające.
Moduł 2: Delegowanie dla wzmocnienia całego zespołu
- Poziomy inicjatywy pracowników.
- Poker delegujący – gra oparta o case study (można wprowadzić realia uczestników szkolenia).
- 4 poziomy bezpieczeństwa psychologicznego w delegowaniu.
- Nietypowo: samotność liderska w procesie udanego delegowania
Moduł 3: Skuteczne delegowanie
- Co należy delegować, a czego nie – praca zespołowa.
- Ustalanie celów, priorytetu działań i planowanie zadań – wybrane narzędzia: model SMART, metoda Vonnegut, macierz Eisenhowera, TASC wg Brené Brown.
- Kogo mamy na pokładzie, czyli rozpoznanie poziomu kompetencji, doświadczenia i motywacji u każdego z pracowników względem zadań. Ćwiczenia na podstawie prawdziwych zespołów uczestników szkolenia.
- Opracowanie planu delegowania – 7 kroków delegowania. Case study oraz ćwiczenia na podstawie prawdziwych zespołów uczestników szkolenia.
Moduł 4: Przekazanie zadań
- Jaki jest Twój styl delegowania? Dobór sposobu komunikacji względem pracownika.
- Przedstawienie pracownikowi planu delegowania. Ćwiczenia na podstawie prawdziwych zespołów uczestników szkolenia i trening w parach.
- Wzbudzanie zaangażowania i odpowiedzialności u pracowników przy delegowaniu zadań. Ćwiczenia na podstawie prawdziwych zespołów uczestników szkolenia i trening w parach.
- Ustalanie deadlin’ów, priorytetu i zasady oceny wykonania zadania. Monitorowanie zadań. Ćwiczenia na podstawie prawdziwych zespołów uczestników szkolenia i trening w parach.
Moduł 5: Monitoring i kontrola wykonania zadania
- Śledzenie postępów i regularna kontrola postępów pracy – przegląd listy kontrolnej i krótkie sesje ćwiczeniowe w parach.
- Zapewnienie wsparcia, czyli jak upewnić się, że pracownik jest przygotowany na sukces w zadaniu?
- Analiza wykonanego zadania – ocena wykonania zadania (wg ustalonych kryteriów).
- Podsumowanie i wnioski: metoda 5C, SSC.
Moduł 6: Asertywność i moc informacji zwrotnej w sukcesie delegowania
- Jasność komunikacji w przekazywaniu poleceń – asertywne wydawanie poleceń; fakty a opinia, stop „oczywistościom”.
- Pułapki myślenia w delegowaniu i metody weryfikowania, czy rozumiemy cel i zadania tak samo.
- Informacja zwrotna jako narzędzie delegowania: FUKO, GOLD, SPINKA, CIS
- Jak zadbać o swoją gotowość do przekazywania zadań w OK – OK.
Moduł 7: Strategie na trudne sytuacje
- Jak postępować w przypadku, gdy pracownicy nie wywiązują się z zadań?
- Jak radzić sobie z kwestionowaniem sensu zleconego zadania?
- Jak delegować osobom świeżym w swojej roli? Co zrobić, gdy młodsi stażem nie pytają, czekają na polecenia, nie przychodzą po kolejne zadania?
- Jak radzić sobie z oporem, obiekcjami, brakiem wiary w siebie pracownika?
Moduł szkoleniowy: 118 MŻU
- Dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się skutecznego delegowania zadań
- Dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się indywidualnego delegowania w zależności od umiejętności i zaangażowania pojedynczych pracowników
- Dla wszystkich początkujących menedżerów i dla tych, którzy chcą odświeżyć wiedzę z delegowania
- Learning by doing
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach i grupach
- Symulacje
- Dyskusja grupowa
- Mini-wykłady interaktywne z praktycznymi przykładami
- Wymiana doświadczeń i pomysłów
- Praktyczny trening wypracowanych narzędzi z feedbackiem trenera i uczestników
Szkolenia prowadzi Joanna Kominiak, która gwarantuje uczestnikom komfortową i angażującą przestrzeń.
WIĘCEJ INFORMACJI
Szkolenia prowadzi Katarzyna Nawrocka, która gwarantuje bezpieczną i otwartą przestrzeń dla każdego uczestnika.
WIĘCEJ INFORMACJI
“Spora ilość ćwiczeń angażujących, szybko odczuwam nudę, ale nie doświadczyłam tego na tym szkoleniu.”
“Dyskusja grupowa na bazie konkretnych – naszych przykładów, uważność na uczestników i uczestniczki, energia trenerki, wiedza merytoryczna. Bardzo jestem zadowolona. 🤩”
“Trenerka posiada umiejętność otwarcia uczestników, przez co szkolenie było wartościowe.”
“Dzięki aktywacji grupy, Asia umożliwiła mi poznanie współpracowników od innej strony niż ta “służbowa”. Jej profesjonalizm, bardzo ciekawie prowadzone warsztaty, podejście do drugiego człowieka oraz bijące od Niej ciepło sprawiają, że ze zniecierpliwieniem wyczekiwałam na kontynuację szkolenia drugiego dnia.”
“Szkolenie z Panią Joanną było trafione w punkt. Tematy oraz ćwiczenia były interesujące, angażujące oraz satysfakcjonujące. Jestem przekonany, że wszyscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni.”
Może Cię również zainteresuje
Wyślij zapytanie
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: