
Przygotuj się do nowej roli i uniknij typowych błędów 'młodych' menedżerów
W pracy na tym treningu każdy uczestnik aktywnie pracuje nad tym, aby już na początku menedżerskiej drogi w pełni przygotować się do wymagającej i fascynującej roli menedżera i lidera. Uniknąć kosztownych błędów, zbudować plan działań na stracie i wypracować najlepsze nawyki lidera. Skupimy się na takich kompetencjach jak: zarządzanie, komunikacja czy wywieranie wpływu. Jeśli więc Twoi menedżerowie są przed lub tuż po awansie, mają krótki staż na stanowisku menedżerskim albo nigdy wcześniej nie szkolili się w zakresie zarządzania zespołem – ten warsztat jest im niezbędny.
Cel szkolenia
- Dookreślenie zakresu nowej roli menedżerskiej i relacji z zespołem
- Wzrost efektywności menedżera poprzez rozwój kompetencji menedżerskich
- Zwiększenie poczucia własnej sprawczości w pełnieniu roli kierowniczej uczestników treningu, poprzez pracę nad poznaniem swoich silnych stron
Korzyści dla uczestnika
- Jak najbardziej świadome, zaplanowane wejście w nową rolę menedżera
- Uniknięcie kosztownych błędów
- Zyskanie większego poczucia sprawczości i pewności siebie
- Wybór stylu kierowania
- Rozpoczęcie procesu stawania się liderem
- Zyskanie szacunku kolegów, którzy zaczną się liczyć z nowym menedżerem
- Zrozumienie swojego zespołu i tego, dlaczego ludzie zachowują się w określony sposób
- Rozwianie różnego rodzaju wątpliwości związanych z kierowaniem zespołem, rozwiązanie trudności, znalezienie odpowiedzi na nurtujące pytania
- Wprowadzenie skutecznych, jasnych i zrozumiałych komunikatów do zespołu
Korzyści dla organizacji
- Menedżerowie staną się ambasadorami organizacji
- Zwiększy się efektywność młodego menedżera w realizacji celów i strategii organizacji
- Menedżerowie otrzymają wsparcie w wyzwaniach pracy menedżerskiej
- Znikną kosztowne błędy w pracy młodych menedżerów
- Twoi pracownicy będą mieli zapewniony rozwój i satysfakcję z wykonywanej pracy
- Zbudujecie sprzyjającą, nowoczesną kulturę organizacji
Metody pracy:
- symulacje
- ćwiczenia grupowe i indywidualne
- inscenizacje sytuacji zawodowych
- mini sesje problemowe WIAL Action Learning
- dyskusje problemowe
- wykłady interaktywne
- studium przypadku
- gorące krzesło
- analiza filmu
- instruktaż
Moduł szkoleniowy: 034
Zmiana perspektywy. Z pracownika na perspektywę menedżera.
- Zjawiska współczesnego biznesu – co z tego wynika dla młodego menedżera?
- Po co zespołowi szef? Cele zarządzania; 4 podstawowe funkcje menedżera? Organizowanie, delegowanie, motywowanie, rozliczanie. Zarządzanie jako cykl i proces.
- Jakie mam silne strony? Praca nad poznaniem swoich silnych stron. Samoświadomość – jej znaczenie dla pracy menedżera.
- Pułapki, które czyhają na nowego menedżera (wąskie gardło decyzyjne, prawdziwy ogląd sytuacji, czyli zbieranie informacji z jak największej liczby źródeł, narzędzia decyzyjne, samodzielność pracowników).
- Zadania nowego menedżera, czyli od czego zacząć? Najważniejsze działania kierownika na początek, przygotowanie gruntu pod pierwsze działania.
- Możliwe reakcje zespołu na awans wewnętrzny i jak sobie z nimi radzić.
Jakim mam być szefem – dyrektywnym czy liberalnym?
- Jakim mam być szefem – dyrektywnym czy partycypacyjnym? Style kierowania i ich konsekwencje dla efektywności zespołu.
- Jakim jestem szefem? Określenie indywidualnego stylu kierowania – diagnoza, wg. Herseya – Blancharda oraz wg. Blake’ a – Moutona.
- Jak rozpoznać dojrzałość pracownika? Optymalne dopasowanie stylu zarządzania i narzędzi.
- Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika (relacyjny, optymalny, zadaniowy, unikowy, zachowawczy).
Komunikacja, czyli narzędzia rozumienia ludzi – zestaw psychologicznych narzędzi menedżera.
Zarządzanie komunikacją w zespole.
- Problemy komunikacyjne w różnych stylach kierowania.
- Jak budować relacje i zaufanie w organizacji? Metoda radykalnej szczerości.
- Opory przed otwartą komunikacją – bilans zysków i strat.
- Komunikacja oparta na potrzebach. Zasady skutecznej komunikacji w zespole.
- Narzędzia komunikacyjne: eliminowania kosztownych projekcji w umyśle pracownika i własnym, Narzędzie pozytywnej intencji, otwieranie pola trudnych pytań – stanowiska i interesy, negocjowanie, radzenie sobie z oporem pracownika, przeramowania, parafraza potrzeb zamiast parafrazy stanowisk, praca pytaniami, etc.
- Jak wpływać na rozmówcę i utrzymywać jego skupienie poprzez komunikację werbalną i niewerbalną?
- Jak wydawać polecenia?
- Najgroźniejsze błędy i sposoby ich unikania/naprawiania (brudna komunikacja, błędy poznawcze, niewłaściwie ustawiony cel, założenia, interpretowanie, unikanie, etc.).
- Zgrubny algorytm dobrej rozmowy.
- Dobry Feedback. Różnice pomiędzy rodzajami udzielania informacji zwrotnej w odniesieniu do zachowania lub wykonania zadania.
- Jak poprowadzić rozmowę rozwojową? Jak poprzez rozmowę odkryć co motywuje pracownika? Techniki rozmów rozwojowych i motywujących pracownika.
- Techniki dyscyplinowania i egzekwowania realizacji zadań przez pracownika.
Jak stworzyć odpowiedzialny, współpracujący zespół?
- Czym jest efektywność zespołu? Grupa robocza a zespół.
- Jak fazy rozwoju zespołu implikują działania menedżera? Proces grupowy, z perspektywy psychoanalitycznej (zamiast modelu Tuckama i Jensena).
- Jak pracować nad własnym autorytetem? Expose menedżera.
- Jak budować sprawny zespół? Metody wprowadzania zasad współpracy.
- Misja, cele krótko- i długoterminowe organizacji, i rola zespołu w realizacji celów, w kontekście tworzenia z zespołem zasad współpracy,
- Wpływ empatii na kształtowanie się norm zespołowych, wg. V. Druskat, J.M. Batista -Foguet oraz S. Wolff’a,
- Rozwijanie systemowego myślenia pracowników w kontekście pracy zespołowej,
- Jak rozwijać wydajny zespół? 6 nawyków wydajnego zespołu wg S. Kohn’a i V. O’Connel’a.
Jak delegować i rozliczać efektywność pracownika?
- Delegowanie jako narzędzie zwiększania wartości pracownika, angażowania i budowania współodpowiedzialności za jakość standardów pracy.
- Jak skutecznie wyznaczać zadania? 6 stopni delegowania H. Shermana.
- Błędy w delegowaniu.
- Planowanie delegowania.
- W jaki sposób i po co kontrolować vs zaufanie do pracownika?
- Rozmowa planująca, monitorująca, rozliczająca.
11-12 lipca 2022 (poniedziałek, wtorek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
23-24 września 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
20-21 października 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
18-19 listopada 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
Zniżki: 2. uczestnik -20%. Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
Grupy – maksymalnie 12 uczestników.
Szkolenie dostępne również w wersji zamkniętej. Program zostanie indywidualnie dopasowany do potrzeb Twojej organizacji. Zapraszamy do kontaktu.
Programy rozwojowe
