Coachingowy styl zarządzania
Jak zarządzać ludźmi, aby rozwijać w nich to, co najlepsze
Coachingowy styl zarządzania najpełniej realizuje postulat pracy rozwojowej z zespołem i udowadnia, że to bezpośredni przełożony ma największy wpływ na kształtowanie postaw i umiejętności pracowników, szczególnie dziś w świecie VUCA. Takie otoczenie biznesowe szczególnie wymaga pracy rozwojowej. W obliczu takaich wyzwań dla organizacji, coachingowe zarządzanie jest efektywnym wyborem, kształtującym zaangażowanie pracowników i zwiększającym realizację strategii i celów firmy. Szkolenie ma charakter warsztatowy i polega na praktycznym treningu prowadzenia rozmów coachingowych.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości, jak zachowanie menedżera wpływa na postawy i emocje zespołu oraz trening metod prowadzenia rozmów coachingowych. Ponadto, uczestnicy rozwiną umiejętności rozwiązywania problemów i radzenia sobie z wyzwaniami w pracy z ludźmi, a także nauczą się, jak wzmacniać odpowiedzialność i samodzielność zespołu.
Co zyskasz
- Nauczysz się wykorzystać w praktyce narzędzia coachingowe
- Dowiesz się, jak zwiększyć efektywność i samodzielność zespołu
- Wypracujesz algorytmy i przetrenujesz konkretne narzędzia w sytuacjach menedżerskich
- Praktycznie przygotujesz się do skutecznego rozwiązywania problemów i radzenia sobie z różnymi postawami pracowników
Co zyska Twoja firma
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów poprzez oddziaływanie motywacyjne (autonomia, relacja, kompetencje)
- Wzrost poczucia pewności pracownika w kontaktach z liderem oraz zwiększenie zaangażowania
- Wzmocnienie postawy liderów w zakresie realizacji celów firmy
- Poprawa komunikacji i wdrażanie kultury coachingowej
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Menedżer we współczesnym świecie biznesu
- Czym coaching w zarządzaniu nie jest i nie powinien być?
- Coachingowy styl zarządzania – czym jest? Specyfika coachingu menedżerskiego
- Coaching, trening, doradztwo, mentoring – różnice i podobieństwa
Kiedy i jak stosować coachingowy styl zarządzania
- Czy coachingowy styl zarządzania jest dobry na wszystko – kiedy stosować coaching, a kiedy inne metody rozwojowe? Trening a coaching
- Kiedy coaching nie zadziała
Umiejętności menedżera stosującego coachingowy styl zarządzania
- Bazowe umiejętności coachingowe – łączące słuchanie i praca pytaniami
- Zasady prowadzenia rozmów coachingowych
- Jak coachingowo rozmawiać o wynikach lub ich braku?
- Tworzenie settingu współpracy wraz z pracownikiem
- Struktury rozmów coachingowych: STAGES, GROW, OSKAR, Solution Focused Coaching
Narzędzia w relacji coachingowej
- Lider jako narzędzie w relacji – empatia, autentyzm, świadomość wartości własnych i coachowanego, zasobność
- Słuchanie, zadawanie pytań
- Przeformułowywanie (reframing)
- Informacja zwrotna
- Skalowanie
- Poszukiwanie wyjątków
- Praca z przekonaniami
- Perspektywy
Praktyka
- Praca z celami – wyznaczanie, priorytety, kroki do realizacji celu
- Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych
- Kształtowanie konstruktywnych relacji z pracownikami? – Rola zaufania
- Budowanie motywacji do zmiany, przełamywanie inercji zmiany
Moduł szkoleniowy: 063 KPO
- Dla wszystkich osób zarządzających zespołami.
- Dla tych, którzy chcą zwiększyć efektywność i samodzielność swoich zespołów.
- Dla menedżerów, którzy chcą lepiej radzić sobie w problematycznych sytuacjach
- Interaktywny mini wykład / Prezentacja multimedialna
- Dyskusja moderowana
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach i grupowe
- Autorefleksja
- Case study
Szkolenia prowadzi Joanna Kominiak, która gwarantuje uczestnikom komfortową i angażującą przestrzeń.
Więcej informacji o Joannie znajdziecie: TUTAJ
Szkolenia prowadzi Błażej Olżewski, który gwarantuje, że nie będzie podążał utartymi schematami i wytyczy nowe ścieżki.
Więcej informacji o Błażeju znajdziecie: TUTAJ
“Oprócz wysokiego poziomu profesjonalizmu Błażej szybko i skutecznie usunął granice krępujące nas w roli trener-grupa przy jednoczesnym podtrzymaniu poziomu merytorycznego szkolenia.”
” Prowadzący spokojnie, rzeczowo i kompetentnie tłumaczył zagadnienia.”
“Bardzo dobre przygotowanie prowadzącego, angażujący przebieg całego szkolenia, ciekawe przekłady i ćwiczenia. Atmosfera dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń.”
“Bardzo kontaktowy i naturalny prowadzący, ciekawie przeprowadzone szkolenie, dzięki czemu 8 godzin zleciało szybko i ja osobiście odczuwałam ochotę na więcej. 🙂 Gdyby pojawiło się kolejne szkolenie prowadzone przez Pana Błażeja. bardzo chętnie bym się na nie zapisała.”
“Całe szkolenie zostało przeprowadzone w bardzo profesjonalny sposób. Sam prowadzący mówił bardzo ciekawie i na temat. Jego umiejętność prezentacji tematu spowodowała, że wszyscy byli bardzo zaangażowani, skupieni i z ciekawością słuchali części teoretycznej. Zdobyłam konkretną wiedze i narzędzia, które pozwolą mi sprawniej zarządzać innymi.”
Może Cię również zainteresuje
Wyślij zapytanie
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: