Osiąganie celów - 7 nawyków Covey'a
O wyznaczaniu celów, organizacji zadań, delegowaniu, osiąganiu wyników
i zarządzaniu sobą w czasie
Skuteczność w działaniu – to cecha niezwykle pożądana przez pracodawców. W końcu osiąganie wyznaczonych celów w zakładanym czasie to dokładnie to, z czego jesteśmy rozliczani. Jaką drogę obrać więc, aby do tego celu dotrzeć? Jak mogę rozwinąć siebie i zmienić swoje zachowania? Co zmienić w relacjach ze współpracownikami, zespołem? Jaki styl pracy przyjąć? Jak planować, wyznaczać priorytety? Co delegować? Jakich narzędzi użyć? Właśnie o tym opowiada ten moduł. Pokazujemy krok po kroku, jak skutecznie realizować każdy z tych aspektów, aby być skutecznym w swoich działaniach.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy, która pozwoli im osiągać wyznaczone cele w wyznaczonym czasie, przy wykorzystaniu właściwych metod i narzędzi oraz przy jednoczesnym budowaniu skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Co zyskasz
- Poznasz i wprowadzisz w życie 7 nawyków skutecznego działania
- Poznasz różne style pracy, zrozumiesz różnice między nimi i wybierzesz własny styl
- Poznasz i zrozumiesz zasady planowania, wyznaczania priorytetów i weryfikacji działań
- Poznasz różne techniki i narzędzia planowania
- Wyeliminujesz "pożeracze czasu" i dystraktory
- Przeanalizujesz własną efektywność
- Opanujesz zasady konstruktywnej komunikacji ze współpracownikami i w zespole
- Poznasz zasady skutecznego delegowania zadań
- Przyswoisz umiejętności skutecznego zastosowania narzędzi IT w zarządzaniu sobą w czasie
- Zrozumiesz wpływ stresu na efektywność i organizację czasu pracy
- Poznasz zasady dbania o wysoki poziom energii osobistej
Co zyska Twoja firma
- Zmotywowani i zaangażowani pracownicy
- Skuteczność w realizacji wyznaczonych celów
- Lepsza komunikacja między współpracownikami
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Ja i czas – analiza własnej efektywności pracy w kontekście zarządzania czasem
- Czym jest czas i na ile można nim zarządzać
- Efektywność, wydajność i wydolność – czym są i czym się różnią
- Różnice pomiędzy zarządzaniem czasem a zarządzaniem sobą w czasie
- Autodiagnoza zarządzania sobą w czasie – zasoby, mocne strony, styl pracy, styl komunikacji
- Analiza niewspierających nawyków
- Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy
- Określenie indywidualnych „złodziei” czasu
7 nawyków skutecznego działania wg. Stephen’a Covey’a
- Zwycięstwo nad samym sobą
- Proaktywność – przewidywalność wydarzeń, odpowiedzialność, inicjatywa
- Zaczynanie z wizją końca – celowość działania
- Najpierw rzeczy najważniejsze – nie musisz się spieszyć
- Praca zespołowa
- Myślenie w kategoriach wygrana-wygrana – nie skupiaj się na metodach, tylko na wynikach
- Staraj się najpierw zrozumieć, następnie być zrozumianym
- Synergia – suma działań daje więcej niż każde z nich z osobna
- Samodoskonalenie się
- Ostrzenie piły – nie zapominaj o regeneracji
Style pracy
- Style pracy a organizacja pracy – style pracy wg Julie Hay
- Plusy i minusy danego stylu pracy
- Ustalenie stylu pracy uczestników
- Wskazówki, jak doskonalić organizację pracy w danym stylu pracy
- Proaktywność a organizacja czasu
- Znaczenie nawyku dla wydajności w pracy
- czym jest nawyk,
- poznanie pętli nawyku,
- jak działania nawykowe wpływają na zarządzanie zadaniami i organizacją w pracy,
- Trudności we wprowadzaniu nawyków
- Znaczenie rytuałów dla wydajności w pracy
Planowanie jako proces
- Różnice pomiędzy zarządzaniem a planowaniem
- Planowanie jako proces
- Wyznaczanie celów
- Planowanie
- Podejmowanie decyzji o realizacji zadań
- Realizacja
- Monitorowanie
- Korzyści wynikające z planowania
- Układanie planu dziennego, tygodniowego, innego
- Kontrola realizacji planu
- Konsekwencja w realizacji priorytetów
- Nieprzewidziane zdarzenia i zmiany planu pracy
Techniki planowania
- Poznanie technik planowania i ustalania celów
- Zasady planowania
- Zasada Pareto
- Zasada 60/40
- Strategia Vonneguta
- Metoda ALPEN
- Efekt piły
- Siatka pilności Eisenhowera
- Prawo Parkinsona
- Zarządzania czasem wg Covey’a
- Siła checklist
- Indywidualne preferencje organizowania pracy
- Wybór i wypracowanie własnych metod zarządzania sobą w czasie
Zasady ustalania priorytetów
- Korzyści wynikające ze znajomości własnych priorytetów
- Ustalanie własnych priorytetów
- Kompas wyboru priorytetów – Twoje wartości i cele strategiczne w pracy
- Lista wartości i określenie Twojej mapy wartości ( w pracy, zespole, projekcie, firmie, itd.)
- Macierz Eisenhowera jako technika wyboru priorytetów
- Jak rozróżniać co jest celem strategicznym, co jest ważne, a co najmniej ważne
- Technika ABC w ustalaniu priorytetów
Przyczyny braku efektywności
- Bariery w realizacji planów
- Dystraktory – lista rozpraszaczy i jak sobie z nimi radzić
- Czym są “pożeracze czasu” i jak wpływają na naszą wydajność
- Prokrastynacja i techniki radzenia sobie z opóźnieniami
Konstruktywna komunikacja ze współpracownikami
- Asertywność w relacjach zawodowych – wyrażanie prośby, odmowa
- Efektywna komunikacja w zespole
- Przewodzenie i zarządzanie w zarządzaniu sobą w czasie
- Prowadzenie efektywnych spotkań
- Zarządzanie przychodzącymi telefonami i komunikacją przez telefon
Delegowanie i weryfikacja zadań
- Dlaczego warto delegować zadania?
- Sposoby na skuteczne delegowanie zadań
- Techniki motywacyjne towarzyszące delegowaniu zadań
Narzędzia IT w zarządzaniu sobą w czasie
- Efektywne zarządzanie pocztą elektroniczną
- Kalendarz online
- Jak maksymalnie wykorzystać smartfon?
- Wybrane aplikacje ułatwiające zarządzanie sobą w czasie (Todoist, Trello, Asana)
Sytuacje stresowe i niewłaściwe zarządzanie zadaniami
- Zrozumienie stresu, fazy stresu i jego wpływ na organizację czasu
- Wpływ stresu na realizację trudnych zadań – co robić aby go opanować, techniki przeciwdziałania
- Trudności z radzeniem sobie ze stresem – konkretne techniki antystresowe możliwe do zastosowania w miejscu pracy
- Jak utrzymywać wysoki poziom energii osobistej – ciało, psychika, emocje – wprowadzenie w zarządzanie emocjami
Moduł szkoleniowy: 025 PKU
- Dla wszystkich, którzy chcą podnieść własną efektywność
- Dla tych, którzy chcą skuteczniej delegować zadania
- Dla osób, które chcą poznać narzędzia i techniki zarządzania sobą w czasie
- Dla tych, którzy chcą lepiej planować zadania i wyznaczać priorytety
- Dla osób, które chcą skuteczniej komunikować się ze współpracownikami
- Interaktywny mini wykład / Prezentacja multimedialna
- Dyskusja moderowana
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach i grupowe
- Autorefleksja
- Case study
Szkolenia prowadzi Joanna Kominiak, która gwarantuje uczestnikom komfortową i angażującą przestrzeń.
Więcej informacji o Joannie znajdziecie: TUTAJ
Szkolenia prowadzi Błażej Olżewski, który gwarantuje, że nie będzie podążał utartymi schematami i wytyczy nowe ścieżki.
Więcej informacji o Błażeju znajdziecie: TUTAJ
“Oprócz wysokiego poziomu profesjonalizmu Błażej szybko i skutecznie usunął granice krępujące nas w roli trener-grupa przy jednoczesnym podtrzymaniu poziomu merytorycznego szkolenia.”
” Prowadzący spokojnie, rzeczowo i kompetentnie tłumaczył zagadnienia.”
“Bardzo dobre przygotowanie prowadzącego, angażujący przebieg całego szkolenia, ciekawe przekłady i ćwiczenia. Atmosfera dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń.”
“Bardzo kontaktowy i naturalny prowadzący, ciekawie przeprowadzone szkolenie, dzięki czemu 8 godzin zleciało szybko i ja osobiście odczuwałam ochotę na więcej. 🙂 Gdyby pojawiło się kolejne szkolenie prowadzone przez Pana Błażeja. bardzo chętnie bym się na nie zapisała.”
“Całe szkolenie zostało przeprowadzone w bardzo profesjonalny sposób. Sam prowadzący mówił bardzo ciekawie i na temat. Jego umiejętność prezentacji tematu spowodowała, że wszyscy byli bardzo zaangażowani, skupieni i z ciekawością słuchali części teoretycznej. Zdobyłam konkretną wiedze i narzędzia, które pozwolą mi sprawniej zarządzać innymi.”
Może Cię również zainteresuje
Wyślij zapytanie
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: