Kodeks etyczny w organizacji
Jak go stworzyć i skutecznie wprowadzić, aby pracownicy się z nim identyfikowali
Jednym z największych wyzwań menedżerskich, szczególnie w czasach, gdy powoli zaczynamy przyzwyczajać się już do pracy zdalnej i mamy coraz bardziej ograniczony kontakt bezpośredni z pracownikami, jest skuteczne ich angażowanie. Motywacja finansowa, zarządzanie przez cele i inne sposoby często dają efekt krótkotrwały, albo w ogóle nie są skuteczne. Najczęściej problem z zaangażowaniem wynika z braku szczerej identyfikacji pracownika z firmą. Tego nie da się rozwiązać za pomocą półśrodków, dlatego głównym celem szkolenia, które Państwu proponujemy jest przygotowanie uczestników do tego, aby potrafili zaprojektować, zaszczepić w świadomości ludzi oraz przełożyć na ich konkretne działania kodeks etyczny firmy lub zespołu, który może stać się prawdziwym spoiwem pracowników z organizacją i motorem ich zaangażowania. Człowiek nigdy nie identyfikuje się z samym logo, ale zawsze z jakimś zestawem wartości, jaki za tym logo stoi. Mądry menedżer zaś tę prawdę dostrzega i próbuje wykorzystać dla wspólnego dobra, a niniejsze szkolenie daje konkretne wytyczne jak to zrobić.
Cel szkolenia
Głównym celem szkolenia jest podniesienie poziomu zaangażowania wśród pracowników poprzez identyfikację z zestawem wartości wspólnych wszystkim pracownikom organizacji lub zespołu.
Co zyskasz
- Wzbudzenie szczerego i względnie trwałego zaangażowania i motywacji pracowników
- Przekazanie menedżerom wiedzy na temat zasad oraz najlepszych praktyk budowania i wdrażania kodeksu etycznego w firmie lub zespole
- Zbudowanie wspólnymi siłami zespołu kodeksu etycznego
- Podniesienie wiarygodności firmy i/lub zespołu
- Wyposażenie menedżerów w doskonałe narzędzie pracy rozwojowej z ludźmi
- Zredukowanie poziomu rotacji w firmie i/lub zespole
- Stworzenie podstawy do ewentualnych przyszłych działań mających na celu zbudowanie lub zmianę standardu: sprzedaży, obsługi klienta lub innych działań biznesowych pracowników
Moduł szkoleniowy: 090 BOL
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Moduł I: Problem motywacji i zaangażowania pracowników
- Dlaczego pracownicy nie dają z siebie wszystkiego?
- Czynniki motywacyjne według pracowników i menedżerów
- Jak (nie) działa motywacyjne „pompowanie balona”
- Wspólne zasady i wartości jako baza budowania zaangażowania
- S. Coveya koncepcja zarządzania opartego na zasadach
Moduł II: Etyka w biznesie – przegląd najważniejszych pojęć
- Rozróżnienia pojęciowe między etyką, moralnością, kazuistyką itp.
- Co to znaczy etyczny, zgodny z etyką?
- Etyka a prawo
- Etyka a biznes. Czym jest etyka biznesu?
- Wartości a zasady
- Kwestia obiektywizmu w rozważaniach o moralności
Moduł III: Wewnętrzny fundament budowania wartości firmy lub zespołu
- Autorefleksja dotycząca wewnętrznych przekonań
- Czym jest dylemat moralny i jak się go rozwiązuje
- Etyka w pracy? – case study
- Jak odszukać wspólne dla zespołu wartości
- Przegląd paradygmatów etycznych
- Co Arystoteles, Kant i Mill mają nam do powiedzenia o współczesnym biznesie
Moduł IV: Tworzenie drzewa aksjologicznego firmy lub zespołu
- Jak zaangażować zespół do współtworzenia drzewa aksjologicznego
- Co narzucić, co wypracować wspólnie?
- Dobra gleba – z czego wyrasta cały kodeks
- Korzenie – najważniejsze zasady
- Pień – nasze wartości
- Gałęzie – pożądane zachowania; jak działamy
- Jak nadać kodeksowi etycznemu ostateczny kształt
Moduł V: Jak przekuć kodeks etyczny w pełne zaangażowanie pracownika
- Co zrobić aby kodeks etyczny w naszej firmie żył
- 3 złote zasady wdrożenia kodeksu etycznego
- Powierzanie odpowiedzialności za poszczególne obszary kodeksu
- Jak dbać o świadomość pożądanych zachowań
- Jak pogodzić cele z wartościami
- Rutyny menedżerskie w służbie utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania
- Dla wszystkich pracowników w firmie, niezależnie od stanowiska
- Dla wszystkich firm, niezależnie od branży i wielkości
- Dla wszystkich, którzy chcą pracować nad budowaniem kodeksu etycznego w firmie/zespole
- Ćwiczenia w podgrupach
- Case studies
- Mini-wykład
- Dyskusja moderowana
Szkolenia prowadzi Błażej Olżewski, który gwarantuje, że nie będzie podążał utartymi schematami i wytyczy nowe ścieżki.
Więcej informacji o Błażeju znajdziecie: TUTAJ
“Oprócz wysokiego poziomu profesjonalizmu Błażej szybko i skutecznie usunął granice krępujące nas w roli trener-grupa przy jednoczesnym podtrzymaniu poziomu merytorycznego szkolenia.”
” Prowadzący spokojnie, rzeczowo i kompetentnie tłumaczył zagadnienia.”
“Bardzo dobre przygotowanie prowadzącego, angażujący przebieg całego szkolenia, ciekawe przekłady i ćwiczenia. Atmosfera dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń.”
“Bardzo kontaktowy i naturalny prowadzący, ciekawie przeprowadzone szkolenie, dzięki czemu 8 godzin zleciało szybko i ja osobiście odczuwałam ochotę na więcej. 🙂 Gdyby pojawiło się kolejne szkolenie prowadzone przez Pana Błażeja. bardzo chętnie bym się na nie zapisała.”
“Całe szkolenie zostało przeprowadzone w bardzo profesjonalny sposób. Sam prowadzący mówił bardzo ciekawie i na temat. Jego umiejętność prezentacji tematu spowodowała, że wszyscy byli bardzo zaangażowani, skupieni i z ciekawością słuchali części teoretycznej. Zdobyłam konkretną wiedze i narzędzia, które pozwolą mi sprawniej zarządzać innymi.”
Może Cię również zainteresuje
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: