Analityczne myślenie i logiczne rozwiązywanie problemów
Naucz się rzetelnej i realistycznej oceny każdej sytuacji
Umiejętność rozróżniania faktów od opinii, rozróżniania symptomów i źródeł problemu są kluczowe w odnajdywaniu się we współczesnym świecie i skutecznym działaniu. Zła diagnoza marnuje czas i zasoby, dlatego ważne jest, aby odpowiednio zbierać dane i je analizować.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest nauczenie uczestników rzetelnej i realistycznej oceny każdej sytuacji, co pomoże we właściwym rozwiązywaniu problemów i znajdywaniu logicznych rozwiązań.
Korzyści
- Nauczysz się stawiać celniejsze diagnozy i podejmować trafniejsze decyzje
- Dowiesz się, jak skuteczniej negocjować
- Nauczysz się odróżniać fakty od opinii i zadawać krytyczne pytania
- Zaczniesz prawidłowo wnioskować, stosując przy tym hierarchię dowodów
- Będziesz podejmować trafne decyzje poprzedzone odpowiednią diagnozą
- Nauczysz się logincznego wnioskowania i lepszej argumentacji
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
MODUŁ 1. Myślenie analityczne i wnioskowanie
- Czym różni się analiza od interpretacji?
- Schemat analizy problemu (fakty, hipotezy, wnioski).
- Narzędzia wspierające myślenie analityczne.
- Ćwiczenia praktyczne na studium przypadku.
Uczestnicy poznają różnicę między analizą a interpretacją, ucząc się oddzielania twardych danych od własnych opinii czy założeń. Przećwiczą schemat pracy analitycznej – od zebrania faktów,
przez formułowanie hipotez, aż do wyciągania wniosków wspierających decyzje. Wprowadzone zostaną proste narzędzia ułatwiające uporządkowanie informacji i logiczne myślenie,
np. 5xWhy&soWhat, diagram rybiej ości, czy logika drzew decyzyjnych. Zdobytą wiedzę przełożą
od razu na praktykę, pracując nad studium przypadku, które pokaże, jak krok po kroku analizować problem i unikać typowych błędów wnioskowania.
MODUŁ 2. Dostrzeganie i ocena nieprawidłowości
- Jak rozpoznawać sygnały ostrzegawcze w danych?
- Błędy poznawcze w analizie i ich unikanie.
- Praktyczne zadania: „znajdź nieprawidłowość w zestawie danych”.
Uczestnicy nauczą się identyfikować sygnały ostrzegawcze w danych i odróżniać je
od przypadkowych odchyleń. Poznają typowe błędy poznawcze, które utrudniają obiektywną analizę, oraz sposoby ich unikania. W części praktycznej będą pracować na zestawach danych, ćwicząc wychwytywanie nieprawidłowości i formułowanie trafnych wniosków.
MODUŁ 3. Od analizy do rekomendacji
- Struktura logicznej prezentacji wniosków.
- Jak formułować rekomendacje dla klienta?
- Case study: praca w grupach nad analizą problemu i przygotowaniem krótkiej rekomendacji.
Uczestnicy dowiedzą się, jak przekształcać dane i wnioski w konkretne rekomendacje biznesowe. Poznają strukturę logiczną raportu czy prezentacji. Będą ćwiczyć praktyczne przygotowywanie wniosków i rekomendacji na podstawie realnych danych, tak aby ich przekaz był jasny i zrozumiały.
MODUŁ 4. Efektywne przekazywanie informacji klientom
- Zasada „mniej znaczy więcej” – selekcja kluczowych informacji.
- Język analityka, a język klienta – jak tłumaczyć dane w prosty sposób?
- Storytelling w analizie, czyli jak budować narrację wokół wniosków?
- Ćwiczenia z mini-prezentacji i informacji zwrotnej.
Uczestnicy nauczą się przekazywać wyniki analizy w sposób zrozumiały dla klientów i zespołu, unikając zbędnego żargonu i nadmiaru informacji. Poznają techniki storytellingu analitycznego, wykorzystujące dane do opowiedzenia spójnej i przekonującej historii. W praktycznych ćwiczeniach będą tworzyć krótkie prezentacje i komunikaty, które jasno przekazują kluczowe wnioski.
Moduł szkoleniowy: 092 JKO
- Dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się analitycznego myślenia
- Dla tych, którzy chcą sprawniej rozwiązywać problemy
- Dla tych, którzy chcą nauczyć się celniejszej diagnozy i sprawniejszego podejmowania decyzji
- Wykład moderowany
- Dyskusje
- Rozwiązywanie zadań
- Praca w parach
- Praca w grupach
Szkolenie poprowadzi Sylwia Dąbrowska, która gwarantuje dużą dawkę wiedzy przekazaną w warsztatowej formie i w świetnej atmosferze.
Więcej informacji o Sylwii znajdziecie: TUTAJ
Szkolenie poprowadzi Karolina Krzywicka, która gwarantuje, że będzie z uczestnikami w rozpoczętym procesie od początku do końca. I na pewno uczestnicy będą się czuli zaopiekowani.
Więcej informacji o Karolinie znajdziecie: TUTAJ
“Podobała mi się otwartość trenerki, chęć podejmowania zgłaszanych tematów i świetny kontakt z grupą.”
“Sylwia wzbudziła takie zaufanie w grupie, że mogliśmy podzielić się, w zasadzie po raz pierwszy w tak dużym i głębokim stopniu, swoimi przemyśleniami, problemami, otrzymać duży feedback od zespołu, poznać zespół od zupełnie innej strony, wzmocnić komunikację między sobą i przełożyć to na zespoły.”
“Prowadząca w bardzo fajny i zrozumiały sposób prowadziła szkolenie, zajęcia praktyczne bardzo mi się podobały.”
“Na każde zadane pytanie z sali padała rzeczowa odpowiedź prowadzącej szkolenie. Brak nacisku na aktywność uczestników – uczestniczy w sposób naturalny wciągani byli do dyskusji, angażowania się. Bardzo życzliwa i kompetentna prowadząca.”
“Sposób prowadzenia szkolenia przez trenerkę, w sposób bezstresowy!!! + stworzona pozytywna atmosfera.”
“Osiągnęliście u mnie efekt WOW Panią Trener. :)”
Może Cię również zainteresuje
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz:


