Warsztaty z zakresu sprzedaży
Zadbaj o kompetencje swoich handlowców, a efekty sprzedażowe zobaczysz już wkrótce
Czy chcesz zwiększyć kompetencje swoich handlowców w obszarze sprzedaży, z łatwością zaplanować swoje cele finansowe dla siebie lub firmy? Czy wreszcie więcej zarabiać zwiększając u handlowców wiarę w siebie i niwelując ich stres? Jeśli tak, to ta propozycja jest właśnie dla Ciebie!
Mówimy o najważniejszej umiejętności biznesowej, która daje przewagę w każdym obszarze. A nawet więcej — to jedna z najważniejszych umiejętności, którą możesz pozyskać. To umiejętność skutecznej sprzedaży, wpływania na decyzje innych osób, w tym decyzje zakupowe.
Przygotowaliśmy innowacyjny autorski program: Mistrzowska Sprzedaż. Jest to program, który pozwoli Ci wspiąć się na wyżyny biznesowe, finansowe i osiągać cele, które do tej pory były Twoimi marzeniami.
Dzisiaj klientem jest każdy! Każdego dnia coś sprzedajemy. Sprzedajemy pomysły, poglądy, produkty czy usługi. Rodzina, znajomymi, współpracownicy, klienci biznesowi, dzięki którym się rozwijamy i zarabiamy pieniądze – to właśnie nasi klienci.
Wyobraź sobie, że Twoi handlowcy są w stanie przekonać do zakupu większość klientów. Jak wyglądałby wówczas bilans finansowy Twojej firmy?
Co zyskują Twoi handlowcy i Twoja firma
Sprzedaż to podstawa działalności dla każdej firmy. Zadbaj więc o odpowiednie przygotowanie Twoich handlowców.
- Twoi handlowcy zdobędą konkretne miękkie narzędzia pracy
- Twoi handlowcy zwiększą swoją pewność siebie
- Zauważysz wzrost wyników sprzedażowych wśród tych handlowców, którzy chcą czerpać z przekazanych treści
- Zauważysz poprawę relacji z klientami
- Twoi handlowcy nauczą się właściwie mówić o produkcie/usłudze, którą sprzedają
- Twoi sprzedawcy zyskają wyższe kompetencje autoprezentacyjne i lepszy osobisty wizerunek, a tym samym wyższą wiarygodność w oczach klientów
- Wzmocnisz efektywność pracy przedstawicieli handlowych
- Wzmocnisz postawy przedstawicieli handlowych w kierunku kontrolowania rozmów negocjacyjnych i obrony wartości finansowych dla firmy
- Stworzysz warunki do zwiększenia liczby klientów
- Wzmocnisz umiejętności analityczne przedstawicieli handlowych – analizowanie potencjału zakupowego rynku
- Twoi handlowcy lepiej wykorzystają istniejące relacje handlowe z aktualnymi klientami firmy
Spotkania handlowe
- Jak się przygotować nie marnując czasu?
- Skuteczny research – jaka wiedza o kliencie jest kluczowa
- Przywitanie z klientem
- Jak zbudować relację z klientem
- Badanie potrzeb klienta
- Zadawanie pytań w procesie diagnozowania potrzeb klienta
- Umiejętne słuchanie w sprzedaży
- Prezentacja produktu lub usługi
- Rozwiazywanie obiekcji klienta
- Wywoływanie obiekcji u klienta
- Techniki zamykania sprzedaży
Typologia klientów
- Typologia człowieka - wprowadzenie w świat ludzkiej osobowości
- Odkrywanie własnego typu osobowości
- Omówienie czterech typów osobowości
- Typowe wzorce zachowania poszczególnych typów
- Co każdy z typów osobowości lubi w komunikacji, w relacjach
- Co każdy z typów osobowości lubi w zasadach współpracy
- Zasady prezentowania produktów/usług/pomysłów
- Czego unikać w kontaktach
Strategia i planowanie
- Analiza bieżącej sytuacji działu sprzedaży
- Analizy otoczenia rynkowego i zasobów organizacji
- Wyznaczanie celów dla organizacji
- Wyznaczenie jasno zdefiniowanych i mierzalnych celów sprzedażowych
- Określenie założeń strategii sprzedażowej
- Sposoby monitorowania realizacji wyznaczonego planu
- Podział ról i zadań w zespole
- Delegowanie zadań
- Motywowanie pracowników działu handlowego
Storytelling w sprzedaży
- Czym jest opowieść i jak może wesprzeć nasze osobiste oraz firmowe aktywności
- Jak budować wiarygodność i wzbudzać zaufanie opowieścią
- Jak umieścić historię w wystąpieniu publicznym lub innym, aby przekonywała
- Jak historią budować swoją misję i wizję
- Opowieść jako narzędzie efektywnego sprzedawcy
- Poprawność i płynność językowa
- Jak opowiadać, by być słyszanym: jak mówić z przekonaniem i zaangażowaniem
- Mowa ciała, by być spójnym
Sprzedaż przez telefon
- Sprzedaż przez telefon - trudniej czy wcale nie?
- Jak dobrze zacząć rozmowę
- Prezentacja produktu/usługi przez telefon
- Sygnały niewerbalne - czy da się je odczytać przez telefon?
- Podstawowe zasady komunikacji przez telefon
- Standardowe błędy handlowców - jak ich unikać
- Jak właściwie zadawać pytania
- Jak "walczyć" z obiekcjami przez telefon
- Domykanie sprzedaży w pierwszej rozmowie telefonicznej
- Sytuacje konfliktowe - jak sobie radzić
Techniki negocjacyjne
- Gra symulacyjna „Państwa OPEC”
- Analiza własnej siły negocjacyjnej
- Kluczowe zasady prowadzenia rozmów negocjacyjnych w zakresie warunków handlowych
- Podstawowe/zaawansowane techniki negocjacyjne i antymanipulacje (wybór zależy zawsze od stopnia zaawansowania uczestników warsztatów)
- Przygotowanie argumentacji i praca z argumentami w negocjacjach handlowych
- Reagowanie na wybrane techniki stosowane przez klientów
- Negocjacyjny poligon treningowy
- Trening obrony marż handlowych
Aktywna dosprzedaż
- Gra symulacyjna „Targowisko”
- Elementy analizy potencjału zakupowego klientów
- Skuteczne wykorzystanie relacji z klientami
- Elementy dosprzedaży i sprzedaży wiązanej
- Wypracowanie założeń do skutecznej dosprzedaży
- Polskie doświadczenia w zakresie dosprzedaży oraz rozwoju portfeli klientów
- Taktyczne przygotowanie dosprzedaży
- Praktyczny trening dosprzedaży i sprzedaży wiązanej
Techniki sprzedaży B2B
- Strategie B2B
- Gra symulacyjna „W centrum”
- Efektywność handlowa i wartości zakupowe klientów na rynkach B2B
- Ważne elementy psychologii w budowaniu relacji z klientami B2B
- Otwieranie kontaktu handlowego na rynkach B2B
- Diagnoza wartości zakupowych klientów – analiza potrzeb klienta B2B
- Prezentacje handlowe i prezentacja wartości wynikających z współpracy
- Zastrzeżenia i obiekcje klientów
- Techniki domykania i kontraktowania współpracy z nowymi klientami
- Trening praktyczny - Poligon handlowy
Techniki sprzedaży B2C
- Kluczowe założenia – paradygmat sprzedaży w relacji B2C
- Szkoleniowa gra symulacyjna „W centrum”
- Przygotowanie do skutecznej rozmowy handlowej – otwarcie i kontrola rozmowy z klientem
- Profesjonalna diagnoza potrzeb/oczekiwań klienta i efektywne prezentacje handlowe
- Obiekcje klientów i techniki radzenia sobie z nimi, finalizacja kontraktów
- POLIGON HANDLOWY – praktyczny trening rozmów handlowych
Czym się charakteryzują szkolenia sprzedażowe
- Aktywny trening i wzmocnienie kompetencji handlowych
- Wysoki transfer umiejętności pomiędzy salą szkoleniową a środowiskiem pracy poprzez realizację realnych treningów
- Spersonalizowany, dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb program szkoleniowy
- Wybrane przez Ciebie czas i miejsce szkolenia – realizujemy szkolenia na terenie całej Polski
- Szczegółowe badanie diagnostyczne przed szkoleniem
- Case’y dopasowane do Twojej branży i specyfiki działu sprzedaży
- Możliwość wyboru trenera
- „Próbka” warsztatu w razie potrzeby
- Możliwość wyboru tematu szkolenia spoza listy naszych szkoleń
Czego możesz się spodziewać na warsztacie
Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka
- Stawiamy na praktykę. Poznasz niezbędną teorię, a potem ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia. Do tego gry symulacyjne i więcej ćwiczeń, business case’y i jeszcze trochę ćwiczeń. Doskonale wiemy, że to praktyka jest najważniejsza, bo to przez doświadczanie uczymy się najskuteczniej.
- Wykorzystujemy różne metody szkoleniowe. Pojawią się: gry symulacyjne, ćwiczenia grupowe i indywidualne, inscenizacje sytuacji zawodowych, dyskusje problemowe, wykłady interaktywne, studium przypadku itp.
Działamy w przemyślany sposób
Najpierw przeanalizujemy, czego konkretnie potrzebujecie.
Elastycznie korygujemy ofertę
w trakcie
Jeśli będzie taka potrzeba, będziemy korygować program na potrzeby uczestników.
Podejmiemy się każdego „wyzwania”
w każdej branży
Wystarczy analiza potrzeb szkoleniowych przed startem. Poza tym lubimy wyzwania. 😊
Pytania i odpowiedzi
Warsztaty sprzedażowe to szkolenia przygotowane indywidualnie na potrzeby Twoich handlowców i opracowane tylko dla Twojej firmy. Są przeprowadzane w siedzibie firmy lub innym dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu na terenie całej Polski. Program warsztatów jest przygotowany na podstawie analizy potrzeb szkoleniowych Twoich handlowców.
Najbardziej efektywne warsztaty przeprowadza się w grupach od 5 do 14 osób. Jeśli masz więcej pracowników do przeszkolenia, omówimy to indywidualnie.
Zazwyczaj przygotowujemy warsztaty dwudniowe, aby zapewnić odpowiednią ilość praktyki, która jest podstawą takich warsztatów. Jeśli potrzebujesz dłuższego szkolenia, nie ma problemu. Warsztat jednodniowy również jest możliwy, ale przy odpowiednim skróceniu zakresu tematycznego. Zalecamy też, aby około miesiąc po szkoleniu pojawił się follow up – kilkugodzinne spotkanie uczestników z trenerem, aby ugruntować zdobyte umiejętności, zadać dodatkowe pytania i utrzymać wysoki poziom zaangażowania.
Firmy preferują, aby szkolenia zamknięte odbywały się stacjonarnie. Ale jeśli potrzebujesz szkolenia online, możemy również takie zorganizować.
Istnieje wiele możliwości utrzymania wysokiego poziomu uwagi uczestników. Oto niektóre z nich:
- Zdecydowana przewaga praktyki nad teorią
- Gry symulacyjne i ćwiczenia
- Business case’y
- Doświadczenie biznesowe trenerów
- Inscenizacje sytuacji zawodowych
- Dyskusje w parach i grupach
Jak zamówić warsztat sprzedażowy
Zapisz się poprzez formularz na dole strony. Przyślemy Ci krótką ankietę. Jej wypełnienie zajmie Ci nie więcej niż 10 minut. To pozwoli nam przygotować wstępną ofertę w mniej niż 48 godzin. Wiemy, że zależy Ci na czasie.
Jeśli wstępna oferta Ci się spodoba i będzie zgodna z Twoim budżetem, zaczniemy dalszy proces i doprecyzujemy potrzeby Twoich menedżerów.
Wyślij zapytanie
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: