Szkolenie dla trenerów wewnętrznych
Zdobądź umiejętności niezbędne dziś w pracy trenera wewnętrznego
Zakres kompetencji, jakie powinien posiadać trener wewnętrzny jest bardzo szeroki, a tradycyjne szkoły trenerów pomagają rozwinąć tylko część z nich. Trener wewnętrzny, to nie tylko ktoś, kto wkroczy na salę i przeprowadzi atrakcyjny warsztat; to ktoś, kto niesie na swoich barkach odpowiedzialność za STAŁE podnoszenie wiedzy i umiejętności pracowników, a także dba o wysoki poziom ich motywacji. Rola trenera wewnętrznego nie kończy się za zamkniętymi drzwiami sali szkoleniowej. To po zakończonym szkoleniu zaczyna się najważniejsza i najcięższa część jego pracy.
Osoby, które nie mają doświadczenia trenerskiego i są przygotowywane do tej roli oraz te, które już pracują w zawodzie jakiś czas z pewnością będą mogły czerpać z tego warsztatu dużą inspirację. Nawet jeśli zaawansowanie uczestnika będzie wyższe, będzie miał on okazję do odświeżenia wiedzy i czas na weryfikację, na ile dziś świadomie używa zasad uczenia osób dorosłych projektując swoje warsztaty. Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność i pracować z większą świadomością poczucia wpływu i kontroli.
Cel szkolenia
Szkolenie ma na celu podniesienie kompetencji trenerów wewnętrznych oraz przygotowanie ich na nowe wyzwania trenerskie.
Co zyskasz
- Poznasz i zrozumiesz procesy grupowe
- Poznasz model Kolba uczenia osób dorosłych
- Zdiagnozujesz swój przewodni styl uczenia się
- Nabędziesz umiejętność projektowania konspektów szkoleń
- Zwiększysz efektywność szkoleń, dzięki wprowadzeniu elementów szlifowania umiejętności już na warsztacie
- Nauczysz się dobierania właściwego rodzaju aktywności do danego etapu szkolenia
- Zrozumiesz, jakich źródeł komunikatu warto używać, by maksymalnie wykorzystać wiedzę z modelu piramidy pamięci
- Poznasz główne reguły zapamiętywania i umiejętność wykorzystania ich w szkielecie programu
- Będziesz wiedzieć, jak wspierać uczestników szkoleń w każdej z faz życia zespołu
- Uświadomisz sobie, w jaki sposób wahające się zaangażowanie przy rosnących kompetencjach może zaburzać proces nauki
- Nauczysz się stosować narzędzie socjometryczne do diagnozy poziomu wiedzy i zaangażowania grupy
- Nauczysz się rozróżniać energetyki i lodołamacze pierwszego i drugiego stopnia
Co zyska Twoja firma
- Skuteczniejsze badanie potrzeb szkoleniowych pracowników
- Lepsza współpraca trenera wewnętrznego z bezpośrednimi przełożonymi, kadrą zarządczą oraz innymi działami powiązanymi z biznesem
- Proaktywna postawa trenera
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Moduł I: Uczenie się osób dorosłych
- Popularne i znane nam techniki zdobywania wiedzy.
- Cztery główne style uczenia się osób dorosłych.
- Dobranie metody pracy do preferencji każdego ze stylów.
- Silne strony i czułe punkty reprezentantów każdego stylu.
Moduł rozpoczyna się autodiagnozą własnego stylu uczenia się. Następnie uczestnicy poznają cztery główne style uczenia się i ćwiczą dobieranie adekwatnych do nich narzędzi szkoleniowych. Poznają też zróżnicowane potrzeby uczestników oraz ich antypatie. Dzięki temu łatwiej mogą w przyszłości rozpoznać przyczynę słabnącego zaangażowania poszczególnych osób w danych etapach aktywności warsztatów lub zrozumieć wzrost zaangażowania niektórych osób w tych samych etapach.
Moduł II: Cykl Davida Kolba w nauczaniu osób dorosłych
- Cztery etapy pracy z dorosłymi.
- Dostosowanie stylów uczenia się do cyklu Kolba.
- Zaprojektowanie fragmentu szkolenia zgodnie z poznanym cyklem.
Ten moduł to zapoznanie uczestników z kluczowym w obszarze trenerskim cyklem Kolba. Połączenie go ze stylami uczenia się osób dorosłych i zrozumienie jego następujących po sobie etapów. Uczestnicy samodzielnie projektują w tym module część warsztatu w oparciu przynajmniej o dwie fazy cyklu i w ujęciu realiów własnej pracy.
Moduł III: Prawa pamięci
- Nasze sprawdzane z autopsji metody na zapamiętywanie.
- Inteligencja płynna i krystaliczna, jako czynnik jednoczesnego wzrostu i spadku możliwości uczenia się osób dorosłych.
- Popularne główne prawa pamięci.
- Piramida pamięci.
- Znalezienie miejsca na reguły zapamiętywania w naszych szkoleniach.
Uczestnicy uświadomią lub przypomną sobie główne prawa zapamiętywania, jednak w ujęciu realiów osób dorosłych. W tym module wzmacniana jest kompetencja efektywności projektowanych szkoleń w oparciu o właściwe ćwiczenia. Jej rezultatem jest zastosowanie wiedzy w praktyce. Dzięki znajomości technik zapamiętywania i utrwalania wiedzy, w przyszłości osoby szkolone przez uczestników warsztatu, mają szansę nie tylko na zdobycie wiedzy, ale i jej utrwalenie, a niejednokrotnie przećwiczenie nowych umiejętności. W efekcie trenerzy stają się bardziej skuteczni w swojej pracy.
Moduł IV: Fazy życia grupy
- Bruce Tuckman i jego teoria faz życia grupy.
- Zachowania uczestników szkoleń w każdej z faz.
- Zachowania trenerskie wspierające grupę w danej fazie.
- Zastosowanie adekwatnego stylu trenerskiego do etapu rozwoju grupy.
Na tym etapie szkolenia zostanie przekazana niezbędna wiedza na temat ewaluacji procesów grupowych wszędzie tam, gdzie w interakcji pojawiają się minimum dwie osoby. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać daną fazę życia grupy i wdrażać zachowania, których grupa najbardziej potrzebuje w tym właśnie momencie. Dzięki temu trener lepiej zrozumie etapy możliwego spadku zaangażowania osób przez siebie szkolonych, nie dopatrując się w nich zarzutów własnej niekompetencji. Jednocześnie stanie się wsparciem dla członków grupy i pomoże jej szybciej skoncentrować się na współdziałaniu i otwartości na eksperymentowanie.
Moduł V: Zaangażowanie i kompetencje uczestników szkoleń oraz ich potrzeby
- Wahające się zaangażowanie uczestników szkoleń wraz ze wzrostem ich kompetencji.
- Socjometria jako narzędzie do diagnozy poziomu zaangażowania, ale i efektywności procesu szkolenia.
- Potrzeby uczestników w początkach, środkach i końcach warsztatów.
- Różne rodzaje energetyków i lodołamaczy na różne okazje i z różnymi rezultatami.
Moduł piąty jest lubianym przez uczestników szkolenia etapem ze względu na jego zwiększoną energetyczność. Mowa w nim o podnoszeniu energii i przełamywaniu lodów, a tym samym okazja do przećwiczenia kilku z nich. Uczestnicy dążą dzięki temu do zwiększenia świadomości celu w tego typu aktywnościach. Dowiadują się, że nie tylko charakter ćwiczenia ma znaczenie, ale i pora dnia oraz intencje każdego z nich. W przyszłości pozwala im to odczarować złą sławę energetyków i używać ich wyłącznie zgodnie z potrzebą i w zgodzie z uczestnikami ich warsztatów. Sukces bowiem tkwi nie w mnogości narzędzi, a w umiejętności dobrania tych właściwych.
Podsumowanie
- Przypomnienie chronologicznej zawartości warsztatu.
- Domknięcie zaparkowanych wątków.
- Osobisty krok w przyszłość, czyli stworzenia jasnego planu działania na najbliższy czas.
Moduł szkoleniowy: 097 JKO
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność w pracy trenerów wewnętrznych, z uwzględnieniem nie tylko pracy na sali szkoleniowej, ale także projektowaniu dalszych kroków rozwojowych, współpracy z menedżerami różnych działów, wykorzystywaniu coachingu itp.
- Interaktywny mini wykład / Prezentacja multimedialna
- Dyskusja moderowana
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach i grupowe
- Autorefleksja
- Case study
Szkolenia prowadzi Błażej Olżewski, który gwarantuje, że nie będzie podążał utartymi schematami i wytyczy nowe ścieżki.
Więcej informacji o Błażeju znajdziecie: TUTAJ
Szkolenia prowadzi Katarzyna Nawrocka, która gwarantuje bezpieczną i otwartą przestrzeń dla każdego uczestnika.
WIĘCEJ INFORMACJI
“Oprócz wysokiego poziomu profesjonalizmu Błażej szybko i skutecznie usunął granice krępujące nas w roli trener-grupa przy jednoczesnym podtrzymaniu poziomu merytorycznego szkolenia.”
” Prowadzący spokojnie, rzeczowo i kompetentnie tłumaczył zagadnienia.”
“Bardzo dobre przygotowanie prowadzącego, angażujący przebieg całego szkolenia, ciekawe przekłady i ćwiczenia. Atmosfera dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń.”
“Bardzo kontaktowy i naturalny prowadzący, ciekawie przeprowadzone szkolenie, dzięki czemu 8 godzin zleciało szybko i ja osobiście odczuwałam ochotę na więcej. 🙂 Gdyby pojawiło się kolejne szkolenie prowadzone przez Pana Błażeja. bardzo chętnie bym się na nie zapisała.”
“Całe szkolenie zostało przeprowadzone w bardzo profesjonalny sposób. Sam prowadzący mówił bardzo ciekawie i na temat. Jego umiejętność prezentacji tematu spowodowała, że wszyscy byli bardzo zaangażowani, skupieni i z ciekawością słuchali części teoretycznej. Zdobyłam konkretną wiedze i narzędzia, które pozwolą mi sprawniej zarządzać innymi.”
Może Cię również zainteresuje
Wyślij zapytanie
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: