Zarządzanie kryzysem i techniki rozwiązywania konfliktów
Nie unikniesz konfliktów w swoim zespole, ale możesz opanować techniki
ich przewidywania, rozwiązywania i zarządzania nimi.
Konflikt to naturalny, a także konieczny element życia zawodowego. Trzeba tylko odpowiednio zadbać o sposób i formę ujawniania, a także wyrażania konfliktów. W ramach tego szczególnie istotna jest umiejętność używania konstruktywnego języka zamiast języka nacechowanego agresją. Każda firma, która chce odnieść sukces, potrzebuje pracowników, którzy potrafią konstruktywnie się spierać.
Konflikt angażuje energię i emocje nie tylko uczestników sporu, lecz także ich otoczenia. W związku z tym obawiamy się konfliktów i ich unikamy, a gdy się już pojawiają, stosujemy strategię siły lub unikania. Żadne z tych podejść nie prowadzi do zrozumienia, a także konstruktywnego rozwiązania.
Kluczowe znaczenie dla konstruktywnego podejścia do konfliktu i trudnych sytuacji ma język, jakiego w rezultacie używamy w codziennej komunikacji. Język pozwala budować atmosferę współpracy, zaufania, a także zrozumienia, co zapobiega sytuacjom stresowym i konfliktom. Równie ważna rzeczą jest zweryfikowanie swoich przekonań dotyczących konfliktu i docenianie konstruktywnego, twórczego konfliktu.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest pokazanie istoty i mechanizmów rozwoju sytuacji konfliktowych oraz wskazanie menedżerom technik i sposobów reagowania na takie sytuacje w zespole.
Co zyskasz
- Zrozumiesz, czym jest kryzys i kiedy występuje
- Poznasz role i zadania lidera w sytuacji kryzysowej
- Zbudujesz poczucie odpowiedzialności za działanie zespołu
- Nauczysz się podejmowania trudnych decyzji
- Wypracujesz umiejętność radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi w zespole
- Wypracujesz asertywną postawę
- Poznasz skuteczne techniki rozwiązywania konfliktów
- Nabędziesz umiejętności dostosowywania rozwiązań do występujących w zespole sytuacji konfliktowych
- Nabędziesz świadomość własnego wpływu na sprawne działanie zespołu
- Nabędziesz umiejętność budowania relacji z zespołem
Co zyska Twoja firma
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów i ich zespołów
- Uprawdopodobnienie osiągania zakładanych celów i zadań
- Stworzenie warunków do zapobiegania występowaniu sytuacji trudnych w organizacji
- Wzmocnienie postawy samodzielności liderów i odpowiedzialności za sprawne działanie zespołów
- Wypracowanie większej otwartości na zmiany w zespołach
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Wszystko zaczyna się od zmiany
- Czym jest zmiana i jakie korzyści z niej wynikają
- Kiedy zmiana bywa zagrożeniem dla zespołu
- Jak wprowadzać zmiany w organizacji krok po kroku
- Jak mierzyć sukces wprowadzania zmiany
Czym jest kryzys i kiedy występuje w zespole
- Rodzaje konfliktów (krąg konfliktu Moore’a)
- Potencjalne płaszczyzny konfliktu w organizacji
- Konflikt jako reakcja na zmiany
- Jakie reakcje na zmiany wyróżniamy
- Jakie są konkretne fazy przechodzenia ludzi przez zmianę
- Konflikt konstruktywny i destruktywny
- Zwiastuny sytuacji konfliktowych w organizacji/zespole
- Konsekwencje konfliktów
Analiza istotnych elementów sytuacji konfliktowych
- Symptomy i fazy kryzysu
- Dynamika kryzysu
Ja w konflikcie
- Komunikacja w sytuacjach konfliktowych
- Kierowanie sobą w sytuacji konfliktu – kontrola wypowiedzi, destrukcyjnych emocji i zachowań
- Asertywny stosunek do samego siebie w konflikcie – trudna sztuka odmawiania
- Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i stresem
- Rozładowanie negatywnych emocji rozmówców
- Techniki przeciwdziałania presji i manipulacji
- Elastyczność i przewidywanie nieprzewidywalnego
Ja jako lider w konflikcie
- Adekwatne do konfliktu działania menedżerskie
- Diagnoza stylu zarządzania konfliktami
- Przyjmowanie odpowiedzialności i komunikowanie trudnych decyzji
- Style rozwiązywania konfliktów, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
- Przekształcania „walki” pomiędzy osobami we wspólną pracę nad rozwiązywaniem problemu
- Negocjacje i mediacje jako sposoby konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w zespole, lider jako negocjator i mediator
- Konstruktywna konfrontacja, kompromis, osiąganie konsensusu, uleganie i unikanie: mocne i słabe strony każdego ze stylów
- Mediacje: rola mediatora, metody i procedura mediacji, zjawiska psychologiczne i emocje w mediacjach
- Stanowczość i konsekwencja menedżera
- Umiejętność budowania rozwiązań
Techniki rozwiązywania konfliktów
- Osobowość człowieka a jego reakcje w konflikcie
- Działania konstruktywne vs. działania destrukcyjne
- Etapy rozwiązywania konfliktu
- Jaką technikę rozwiązania konfliktu wybrać w zależności od sytuacji
- Unikanie
- Dostosowanie
- Kompromis
- Współpraca
- Dominacja
Moduł szkoleniowy: 095 KKR
- Dla wszystkich zarządzających zespołami
- Dla menedżerów, którzy chcą lepiej radzić sobie w sytuacjach konfliktowych w zespole
- Dla menedżerów, którzy chcą nauczyć się, jak zarządzać sytuacją kryzysową
- Interaktywny mini wykład / Prezentacja multimedialna
- Dyskusja moderowana
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach i grupowe
- Autorefleksja
- Case study
Szkolenia prowadzi Joanna Kominiak, która gwarantuje uczestnikom komfortową i angażującą przestrzeń.
Więcej informacji o Joannie znajdziecie: TUTAJ
Szkolenia prowadzi Błażej Olżewski, który gwarantuje, że nie będzie podążał utartymi schematami i wytyczy nowe ścieżki.
Więcej informacji o Błażeju znajdziecie: TUTAJ
“Oprócz wysokiego poziomu profesjonalizmu Błażej szybko i skutecznie usunął granice krępujące nas w roli trener-grupa przy jednoczesnym podtrzymaniu poziomu merytorycznego szkolenia.”
” Prowadzący spokojnie, rzeczowo i kompetentnie tłumaczył zagadnienia.”
“Bardzo dobre przygotowanie prowadzącego, angażujący przebieg całego szkolenia, ciekawe przekłady i ćwiczenia. Atmosfera dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń.”
“Bardzo kontaktowy i naturalny prowadzący, ciekawie przeprowadzone szkolenie, dzięki czemu 8 godzin zleciało szybko i ja osobiście odczuwałam ochotę na więcej. 🙂 Gdyby pojawiło się kolejne szkolenie prowadzone przez Pana Błażeja. bardzo chętnie bym się na nie zapisała.”
“Całe szkolenie zostało przeprowadzone w bardzo profesjonalny sposób. Sam prowadzący mówił bardzo ciekawie i na temat. Jego umiejętność prezentacji tematu spowodowała, że wszyscy byli bardzo zaangażowani, skupieni i z ciekawością słuchali części teoretycznej. Zdobyłam konkretną wiedze i narzędzia, które pozwolą mi sprawniej zarządzać innymi.”
Może Cię również zainteresuje
Wyślij zapytanie
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: