Nie unikniesz konfliktów w swoim zespole, ale możesz opanować techniki
ich przewidywania, rozwiązywania i zarządzania nimi.
Konflikt to naturalny, a także konieczny element życia zawodowego. Trzeba tylko odpowiednio zadbać o sposób i formę ujawniania, a także wyrażania konfliktów. W ramach tego szczególnie istotna jest umiejętność używania konstruktywnego języka zamiast języka nacechowanego agresją. Każda firma, która chce odnieść sukces, potrzebuje pracowników, którzy potrafią konstruktywnie się spierać.
Konflikt angażuje energię i emocje nie tylko uczestników sporu, lecz także ich otoczenia. W związku z tym obawiamy się konfliktów i ich unikamy, a gdy się już pojawiają, stosujemy strategię siły lub unikania. Żadne z tych podejść nie prowadzi do zrozumienia, a także konstruktywnego rozwiązania.
Kluczowe znaczenie dla konstruktywnego podejścia do konfliktu i trudnych sytuacji ma język, jakiego w rezultacie używamy w codziennej komunikacji. Język pozwala budować atmosferę współpracy, zaufania, a także zrozumienia, co zapobiega sytuacjom stresowym i konfliktom. Równie ważna rzeczą jest zweryfikowanie swoich przekonań dotyczących konfliktu i docenianie konstruktywnego, twórczego konfliktu.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest pokazanie istoty i mechanizmów rozwoju sytuacji konfliktowych oraz wskazanie menedżerom technik i sposobów reagowania na takie sytuacje w zespole.
Korzyści dla uczestników
- Zrozumienie, czym jest kryzys i kiedy występuje
- Poznanie ról i zadań lidera w sytuacji kryzysowej
- Zbudowanie poczucia odpowiedzialności za działanie zespołu
- Nauczenie się podejmowania trudnych decyzji
- Wypracowanie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi w zespole
- Wypracowanie asertywnej postawy
- Poznanie skutecznych technik rozwiązywania konfliktów
- Nabycie umiejętności dostosowywania rozwiązań do występujących w zespole sytuacji konfliktowych
- Nabycie świadomości własnego wpływu na sprawne działanie zespołu
- Nabycie umiejętności budowania relacji z zespołem
Korzyści dla organizacji
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów i ich zespołów
- Uprawdopodobnienie osiągania zakładanych celów i zadań
- Stworzenie warunków do zapobiegania występowaniu sytuacji trudnych w organizacji
- Wzmocnienie postawy samodzielności liderów i odpowiedzialności za sprawne działanie zespołów
- Wypracowanie większej otwartości na zmiany w zespołach
Metody szkoleniowe
- symulacje
- ćwiczenia grupowe i indywidualne
- inscenizacje sytuacji zawodowych
- gry
- dyskusje problemowe
- wykłady interaktywne
- studium przypadku
- gorące krzesło
- analiza filmu
- instruktaż
Moduł szkoleniowy: 095
Wszystko zaczyna się od zmiany
- Czym jest zmiana i jakie korzyści z niej wynikają
- Kiedy zmiana bywa zagrożeniem dla zespołu
- Jak wprowadzać zmiany w organizacji krok po kroku
- Jak mierzyć sukces wprowadzania zmiany
Czym jest kryzys i kiedy występuje w zespole
- Rodzaje konfliktów (krąg konfliktu Moore’a)
- Potencjalne płaszczyzny konfliktu w organizacji
- Konflikt jako reakcja na zmiany
- Jakie reakcje na zmiany wyróżniamy
- Jakie są konkretne fazy przechodzenia ludzi przez zmianę
- Konflikt konstruktywny i destruktywny
- Zwiastuny sytuacji konfliktowych w organizacji/zespole
- Konsekwencje konfliktów
Analiza istotnych elementów sytuacji konfliktowych
- Symptomy i fazy kryzysu
- Dynamika kryzysu
Ja w konflikcie
- Komunikacja w sytuacjach konfliktowych
- Kierowanie sobą w sytuacji konfliktu – kontrola wypowiedzi, destrukcyjnych emocji i zachowań
- Asertywny stosunek do samego siebie w konflikcie – trudna sztuka odmawiania
- Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i stresem
- Rozładowanie negatywnych emocji rozmówców
- Techniki przeciwdziałania presji i manipulacji
- Elastyczność i przewidywanie nieprzewidywalnego
Ja jako lider w konflikcie
- Adekwatne do konfliktu działania menedżerskie
- Diagnoza stylu zarządzania konfliktami
- Przyjmowanie odpowiedzialności i komunikowanie trudnych decyzji
- Style rozwiązywania konfliktów, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
- Przekształcania „walki” pomiędzy osobami we wspólną pracę nad rozwiązywaniem problemu
- Negocjacje i mediacje jako sposoby konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w zespole, lider jako negocjator i mediator
- Konstruktywna konfrontacja, kompromis, osiąganie konsensusu, uleganie i unikanie: mocne i słabe strony każdego ze stylów
- Mediacje: rola mediatora, metody i procedura mediacji, zjawiska psychologiczne i emocje w mediacjach
- Stanowczość i konsekwencja menedżera
- Umiejętność budowania rozwiązań
Techniki rozwiązywania konfliktów
- Osobowość człowieka a jego reakcje w konflikcie
- Działania konstruktywne vs. działania destrukcyjne
- Etapy rozwiązywania konfliktu
- Jaką technikę rozwiązania konfliktu wybrać w zależności od sytuacji
- Unikanie
- Dostosowanie
- Kompromis
- Współpraca
- Dominacja
Szkolenia ONLINE
20-21 października 2022 (czwartek, piątek)
- Cena promocyjna: 1 490zł netto/os.
Cena regularna: 1 690 zł netto/os.
20-21 kwietnia 2023 (czwartek, piątek)
- Cena regularna: 1 690 zł netto/os.
Szkolenia STACJONARNE (Warszawa)
22-23 września 2022 (czwartek, piątek)
- Cena promocyjna: 1 690zł netto/os.
Cena regularna: 1 890 zł netto/os.
14-15 listopada 2022 (poniedziałek, wtorek) TERMIN POTWIERDZONY
- Cena promocyjna: 1 690zł netto/os.
Cena regularna: 1 890 zł netto/os.
23-24 marca 2023 (czwartek, piątek)
- Cena regularna: 1 890 zł netto/os.
15-16 maja 2023 (poniedziałek, wtorek)
- Cena regularna: 1 890 zł netto/os.
Zniżki: Drugi uczestnik -10%. Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
Godziny – 9:00-17:00
Grupy – maksymalnie 12 uczestników
Szkolenie dostępne również w wersji zamkniętej. Program zostanie indywidualnie dopasowany do potrzeb Twojej organizacji. Zapraszamy do kontaktu.
Programy rozwojowe
