
Usystematyzuj wiedzę na temat narzędzi pracy lidera
i naucz się posługiwać nimi w różnych sytuacjach
Praktyczny trening narzędzi pracy lidera został przygotowany z myślą o liderach, którzy zarządzają zespołami zadaniowymi i chcą poukładać swoją wiedzę i potrenować umiejętności posługiwania się konkretnymi narzędziami, które zwiększają efektywność zarządzania. Zaczynamy od precyzyjnego określenia i treningu komunikowania zasad współpracy z liderem, następnie pracujemy warsztatowo na narzędziach określania i komunikowania celów (lub decyzji) i delegowaniu zadań, uwzględniając pracę z potencjalnym oporem. Druga część treningu poświęcona jest konkretnym algorytmom i praktycznemu treningowi egzekwowania realizacji celów i zadań.
Cel szkolenia:
Celem warsztatów jest usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi pracy lidera oraz zdobycie umiejętności posługiwania się nimi w różnych sytuacjach menedżerskich. Koncentrujemy się na określaniu i komunikowaniu zasad współpracy z liderem oraz wyznaczaniu celów i delegowaniu oraz egzekwowaniu realizacji zadań. i.
Korzyści dla uczestnika:
- Usystematyzowanie wiedzy na temat narzędzi pracy lidera,
- Praktyczne przygotowanie się do ogłoszenia zasad współpracy ze sobą, jako liderem,
- Wypracowanie algorytmów i przetrenowanie konkretnych narzędzi na swoich sytuacjach menedżerskich,
- Wzmocnienie umiejętności efektywnego wyznaczania celów i delegowania zadań i odpowiedzialności,
- Praca na postawie dotyczącej delegowania zadań i odpowiedzialności,
- Wypracowanie zasad egzekwowania i praktyczne przetrenowanie narzędzi egzekwowania realizacji zadań i celów.
Korzyści dla organizacji:
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów,
- Uprawdopodobnienie osiągania zakładanych celów i zadań,
- Stworzenie warunków do zapobiegania występowaniu sytuacji trudnych w organizacji, w relacji liderów z pracownikami,
- Wzmocnienie umiejętności pracy z oporem pracowników przy ogłaszanych decyzjach,
- Wzmocnienie postawy samodzielności liderów i odpowiedzialności za wdrażanie strategii i realizację celów firmy.
Metody szkoleniowe:
- learning by doing,
- ćwiczenia indywidualne,
- ćwiczenia w parach i grupach,
- symulacje,
- dyskusja grupowa,
- mini-wykłady interaktywne z praktycznymi przykładami,
- wymiana doświadczeń i pomysłów,
- praktyczny trening wypracowanych narzędzi z feedbackiem trenera i uczestników.
Moduł szkoleniowy: 098
Gra symulacyjna „Liderzy”
- Gra symulacyjna daje uczestnikom, którzy pełnią rolę liderów, szerokie pole do pracy z narzędziami lidera w różnych sytuacjach. To m.in. okazja do doświadczenia jak podejmowane działania wpływają na autorytet lidera, jak mogą działać poszczególne narzędzia i kiedy się nie sprawdzają, jakie działania osłabiają, a jakie wzmacniają zaangażowanie pracownika w realizację zadań. Gra pozwala także doświadczyć komunikowania konkretnych celów i ich egzekwowania oraz pokazuje wpływ na efektywność i satysfakcję pracowników.
Narzędzia pracy lidera i zasady pracy z zespołem i pracownikiem
- Przegląd narzędzia pracy lidera – co mam do dyspozycji, kiedy i co stosować?
- Perspektywa lidera + perspektywa pracownika/zespołu.
- Zrozumienie działania mechanizmów psychologicznych w relacji lider – pracownik/zespół.
- „Miękko do ludzi, twardo do rezultatów” – jako kluczowa zasada pracy lidera.
- Autorytet lidera – źródła władzy lidera – na podstawie doświadczeń z gry symulacyjnej.
- Role liderskie: lider jako szef, lider jako trener, lider jako członek zespołu.
- Zadania lidera w zespole – rozwój partnerstwa i współpracy – jak być liderem „z ludzką
twarzą”? - Inne zasady lidera, które warto stosować we współpracy z podwładnymi i zespołem.
Określenie zasad współpracy z liderem
- Expose lidera zespołu – określenie zasad współpracy, „ustawienie” pozycji lidera zespołu.
- Expose sytuacyjne.
- Wyjście z roli kolegi – wejście w rolę lidera zespołu – jak to zrobić?
- Model efektywnego Expose lidera.
- Trening Expose lidera + praktyczny feedback.
Wyznaczanie celów operacyjnych
- Jak można motywacją indywidualną wzmacniać wyznaczenie celów operacyjnych?
- Różnice między delegowaniem a wyznaczeniem celów operacyjnych.
- Jak wyznaczyć i komunikować cele operacyjne?
- Algorytm rozmowy w sytuacji, kiedy pracownik akceptuje wyznaczane cele.
- Algorytm rozmowy w sytuacji, kiedy pracownik oporuje przy wyznaczaniu celów.
- Trening praktyczny rozmowy przekazującej cele do realizacji + praca z oporem + feedback.
Delegowanie zadań/odpowiedzialności
- Pięć poziomów delegowania.
- Od decyzji dyrektywnej do pełnego delegowania.
- Motywacja wynikająca z poziomów delegowania.
- Algorytm rozmowy – delegowanie.
- Trening praktyczny delegowania zadań/odpowiedzialności + feedback.
Narzędzia egzekwowania lidera
- Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem – weryfikacja i analiza sytuacji problemowych.
- Feedback sytuacyjny (operacyjny): konstruktywna krytyka, konstruktywna pochwała.
- Rozmowa korygująca – rozwiązywanie problemów i rozmowa z pracownikiem w sytuacji powtarzających się problemów.
- Rozmowa dyscyplinująca.
- Trening praktyczny prowadzeni rozmów egzekwujących z pracownikami + praktyczny feedback.
20-21 maja 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
9-10 czerwca 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
16-17 września 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
27-28 października 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
25-26 listopada 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
Zniżki: 2. uczestnik -20%. Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
Grupy – maksymalnie 12 uczestników.
Szkolenie dostępne również w wersji zamkniętej. Program zostanie indywidualnie dopasowany do potrzeb Twojej organizacji. Zapraszamy do kontaktu.
Programy rozwojowe
