Szkolenie z mediacji w biznesie
Wynik win-win jest w negocjacjach najbardziej oczekiwany. Jak go osiągnąć?
Mediacje w biznesie to kluczowy element rozwoju i budowania kultury pracy w oparciu o szacunek oraz poczucie sukcesu. Doskonałym rozwiązaniem jest stosowanie metody win:win dla obu stron rozmowy. Niemniej w mediacji wyłania się nie tylko dobór słów, etykieta dyplomatyczna, ale także zarządzanie emocjami, stresem i presją wyniku. Uwzględniając powyższe czynniki możemy odnieść poczucie satysfakcji i osiągniętego efektu biznesowego.
Cel szkolenia
Celem warsztatów jest przekazanie menedżerom wiedzy z zakresu podstawowych technik prowadzenia negocjacji w biznesie oraz zdobycie przez nich umiejętności rozwiązywania konfliktów w organizacji, identyfikowania problemów związanych z prowadzeniem mediacji oraz zastosowania technik argumentacyjnych w rozwiązywaniu sporów.
Co zyskasz
- Nauczysz się stosowania technik negocjacyjnych i mediacyjnych w praktyce
- Opanujesz prowadzenie dyskusji z osobami o odmiennych stanowiskach
- Będziesz efektywnie zarządzać procesami grupowymi
- Udrożnisz proces komunikacji między osobami bądź grupami, w celu osiągnięcia wspólnego rozwiązania
- Będziesz nowocześnie zarządzać minimalizując ryzyko wystąpienia konfliktu
Co zyska organizacja
- Usprawnienie wymiany wiedzy w firmie na temat mediacji
- Formułowanie warunków porozumienia
- Efektywna komunikacja ze współpracownikami oraz klientami
Moduł szkoleniowy: 110 SDA
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Mediacje w biznesie
- Definiowanie pojęć związanych z procesem mediacji
- Psychologia w mediacjach
- Komunikacja w mediacjach
- Rola konfliktu w organizacji, jego źródła rodzaj i konsekwencje
- Rodzaje procesów mediacyjnych
- Przygotowanie do mediacji w 5 krokach
- Zasady mediacji (dobrowolność, bezstronność, neutralność, poufność)
- Czynniki wpływające na przebieg mediacji
- Etapy mediacji
- Cele na poszczególnych etapach mediacji
- Dochodzenie do potrzeb i interesów
- Trójkąt satysfakcji psychologicznej, proceduralnej i rzeczowej
- Rola mediatora
- Zastosowanie mediacji – wskazania i przeciwwskazania
- Poufność w mediacji
Bariery w mediacji (impas) – przyczyny i sposoby ich pokonywania
- Emocje w negocjacjach – jak je wykorzystać nie tylko w biznesie
- Budowanie świadomości mediatora i przygotowanie do radzenia sobie z emocjami w procesie negocjacji
- Dla osób zarządzających zespołami, którzy na co dzień mierzą się z konfliktami w zespole
- Dla działów HR, którzy zazwyczaj prowadzą negocjacje w przypadku konfliktów w organizacjach
- Dla osób wspierających rozwój innych
- Symulacje
- Ćwiczenia grupowe i indywidualne
- Inscenizacje sytuacji zawodowych
- Dyskusje problemowe
- Wykłady interaktywne
- Studium przypadku
Szkolenia prowadzi Sylwia Dąbrowska, która gwarantuje uczestnikom zbudowanie przestrzeni przyjaznej uczeniu się i rozwijaniu.
Więcej informacji o Sylwii znajdziecie: TUTAJ
Może Cię również zainteresuje
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: