Realizacja celów odbiega od oczekiwanych rezultatów - te narzędzia pomogą
Trening dla liderów chcących wzmocnić swoją efektywność poprzez mocniejsze zaangażowanie pracowników w orientację na realizację celów. W trakcie treningu pracujemy nad nazwaniem i operacjonalizacją zasad udzielania informacji zwrotnej i stopniowaniem interwencji szefowskich. Zastanawiamy się nad doborem właściwego narzędzia do konkretnej sytuacji oraz ćwiczymy skuteczne algorytmy konstruktywnej krytyki, rozmowy korygującej i dyscyplinującej. To duże wyzwanie, dlatego ważnym aspektem treningu jest wyposażenie uczestników w wiedzę o psychologicznych mechanizmach obronnych, aby prowadzenie tych rozmów miało efekt korygujący i budujący dobrą relację między liderem a pracownikiem.
Cel szkolenia:
Celem warsztatów jest zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie efektywnego używania narzędzi korygujących zachowania pracowników w sytuacjach, kiedy realizacja celów odbiega do zakładanych rezultatów, a powodem takiej sytuacji jest niewłaściwa ich realizacja lub niedostateczne zaangażowanie pracowników w ich realizację.
Korzyści dla uczestnika:
- Wypracowanie zasad udzielania informacji zwrotnej w płaszczyźnie korygującej
- Wprowadzenie zasady stopniowania interwencji szefowskich
- Wzmocnienie umiejętności egzekwowania realizacji celów i zadań
- Przepracowanie algorytmów i trening konstruktywnej krytyki, rozmowy korygującej i rozmowy dyscyplinującej
Korzyści dla organizacji:
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów
- Uprawdopodobnienie osiągania zakładanych celów i zadań
- Wdrożenie zasady interweniowania w sytuacjach, kiedy określone zadania lub realizacja celów jest zagrożone – czyli przed faktem
- Wzmocnienie postawy interwencyjnej liderów i reagowania w przypadku zagrożenia realizacji celów firmy
Metody szkoleniowe:
- learning by doing
- ćwiczenia indywidualne
- ćwiczenia w parach i grupach
- symulacje
- dyskusja grupowa
- mini-wykłady interaktywne z praktycznymi przykładami
- wymiana doświadczeń i pomysłów
- praktyczny trening wypracowanych narzędzi z feedbackiem trenera i uczestników.
Moduł szkoleniowy: 099
Gra symulacyjna „Moc słów”
- Ta gra symulacyjna daje uczestnikom możliwość poznania i nazwania kluczowych zasady udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych i sprawdzenia w praktyce, jak dzięki konstruktywnej informacji można wzmacniać efektywność lidera. Uczestnicy dodatkowo zwiększają swoją uważność na emocjonalne i psychologiczne aspekty prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami. Gra daje okazję do wielu interakcji między uczestnikami. W indywidualnych rozmowach każdy ma okazję udzielać i otrzymywać informacje zwrotne. Dodatkowo gra umożliwia obserwację i omówienie odczuć oraz reakcji, które towarzyszą odbieraniu informacji zwrotnych.
- Refleksje i wnioski po grze
- Praktyczne wypracowanie zasad udzielania informacji zwrotnych do pracy lidera
Zasady egzekwowania i dyscyplinowania pracowników
- Pułapki egzekwowania – najczęstsze błędy w prowadzeniu rozmów korygujących
- Co oznacza zasada stopniowania interwencji szefowskich?
- Dostosowanie interwencji do sytuacji – praktyczne założenia
- Różnice między egzekwowaniem a dyscyplinowaniem
- Warsztat praktyczny – symptomy sytuacyjne wymagające interwencji szefa
- Narzędzia analizy stopnia realizacji celów – przykłady praktyczne
- Kiedy interweniować? – zasady i praktyczne przykłady
Konstruktywna krytyka
- Różnice między oceną, opinią a osądem przy rozmowach korygujących
- Scena diagnostyczna na forum + wnioski
- Algorytm konstruktywnej krytyki – analiza
- Dobre praktyki w udzielaniu konstruktywnej krytyki
- Trening konstruktywnej krytyki + praktyczny feedback
Rozmowa korygująca
- Założenia i cele rozmowy korygującej
- Przygotowanie do rozmowy i planowanie naprawcze
- Algorytm rozmowy korygującej – analiza
- Dobre praktyki w prowadzeniu rozmów korygujących
- Trening praktyczny rozmowy korygującej + praktyczny feedback
Rozmowa dyscyplinująca
- Założenia i cele rozmowy dyscyplinującej
- Specjalne warunki do prowadzenia rozmów dyscyplinujących
- Algorytm rozmowy dyscyplinującej – analiza
- Dobre praktyki prowadzenia rozmów dyscyplinujących
- Trening praktyczny rozmowy dyscyplinującej + praktyczny feedback
Poligon treningowy
- Każdy z uczestników trenuje wybrane przez siebie narzędzia, pracując na przykładach (np. trudnych sytuacjach) ze swoich doświadczeń. Każdy otrzymuje także wielopłaszczyznowy feedback od trenera i uczestników szkolenia, który dodatkowo pozwala dopracować stosowane algorytmy rozmów dla swojej specyfiki pracy.
20-21 maja 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
9-10 czerwca 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
16-17 września 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
27-28 października 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
25-26 listopada 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 450 zł netto/os.
Zniżki: 2. uczestnik -20%. Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
Grupy – maksymalnie 12 uczestników.
Szkolenie dostępne również w wersji zamkniętej. Program zostanie indywidualnie dopasowany do potrzeb Twojej organizacji. Zapraszamy do kontaktu.
Programy rozwojowe
