Zrozum emocje - własne i innych
W pędzie codzienności zapominamy o sobie i o tym, że my jesteśmy najważniejsi. Nasze emocje i odbieranie środowiska w jakim funkcjonujemy, głównie poprzez pracę, nasz organizm odbiera różnego rodzaju bodźce zewnętrzne, nie zawsze radząc z tym sobie należycie. Nasze życie bez emocji byłoby spokojne, błogie, ale również nudne i „bez uniesień”. Są emocje, których chętnie doświadczamy, ale też takie, których unikamy. Odczuwanie emocji jest wpisane w nasze życie. Niezmiernie ważne jest to, abyśmy adekwatnie reagowali na bodźce płynące z otoczenia. To, co nas spotyka w życiu prywatnym oraz zawodowym wymaga reinterpretacji, wsparcia różnych osób oraz umiejętności skutecznego radzenia sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym, którego możemy doświadczyć.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom teorii emocji i motywacji, a następnie, odniesienia tych teorii oraz pojęcia inteligencji emocjonalnej do codziennych aktywności, nie tylko służbowych.
Korzyści dla uczestników
- Uświadomią sobie oddziaływanie własnych emocji na emocje swoich pracowników, klientów, kontrahentów
- Zdobędą wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej
- Nabędą umiejętności rozróżniania i nazywania emocji własnych i innych osób, przećwiczą korzystanie z empatii wobec innych osób
- Rozwiną zdolności rozumienia i przewidywania własnej reakcji w różnych sytuacjach
- Przetrenują wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie negatywnych emocji
- Zdobędą wiedzę, jak zachować się w trakcie ulegania intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym, by nie wpływały na pozostałe osoby
- Otrzymają narzędzia do pracy z emocjami w trudnych sytuacjach, sprawdzą się w sytuacjach potencjalnie konfliktowych oraz wypracują własne metody na komunikowanie swoich potrzeb i emocji
- Poznają zasady otwartej komunikacji i dowiedzą się, co blokuje dobrą komunikację, będą bardziej skuteczni i efektywni w pracy i życiu osobistym
- Nauczą się dopasowywać komunikację do typu osobowości oraz usuwać przeszkody na drodze do porozumienia
Korzyści dla organizacji
- Świadomi, komunikatywni i zmotywowani pracownicy
- Pracownicy, którzy umieją odpowiednio i szybko reagować w trudnych sytuacjach
- Lepsza komunikacja w zespołach
- Lepsza integracja w zespołach, co przełoży się na realizację celów i poprawę wyników
Metody szkoleniowe
- mini-wykład
- zadania szkoleniowe
- praca indywidualna
- praca w małych grupach
- zadania grupowe
Moduł szkoleniowy: 016
Zarządzanie emocjami – samoświadomość
- Inteligencja emocjonalna a emocje podstawowe (ćwiczenie rozpoznawania emocji podstawowych)
- Plutchnik – diady emocjonalne w zarządzaniu emocjami (omówienie)
- Cztery kroki zarządzania emocjami (omówienie)
- Czułe punkty a zarządzanie emocjami (ćwiczenie indywidualne, omówienie)
- Wpływ emocji na neurobiologię
- Trzy mózgi człowieka a zarządzanie emocjami
- Budowanie świadomości – jak uczymy się wyrażania emocji
- Różnice indywidualne w postrzeganiu i zarządzaniu emocjami
- Emocje w naszym ciele i ich role, pozytywne i negatywne
Zarządzenie emocjami – komunikacja i budowanie relacji
- Typy osobowości a reakcje emocjonalne
- Budowanie zdrowych i spokojnych relacji z określonymi typami osobowości (ćwiczenie indywidualne)
Zarządzanie emocjami – narzędzia radzenia sobie z emocjami w pracy
- Rozpoznawanie stanu wewnętrznego a zarządzanie emocjami (ćwiczenie)
- Czy możliwe jest zarządzanie emocjami? Jak odróżnić fakty od własnych przekonań?
- Techniki zarządzania emocjami
- Techniki „czyszczenia emocji”
- Techniki kontroli emocji
- Umiejętność wyrażania własnych opinii, oczekiwań i potrzeb
- Techniki rozumienia emocji innych osób
- Techniki opanowania emocji podczas konfliktów
Inteligencja emocjonalna w biznesie
- Rozwijanie mocnych stron
- Kompetencje według Reldana S. Nadlera
- Efektywne oddziaływanie na siebie i na ludzi
- Wpływ emocji na samokontrolę
Inteligencja emocjonalna w zespołach i organizacjach
- Radzenie sobie z konfliktem w grupie
- Wpływ emocji w zespole na efektywność pracy zespołowej
- Radzenie sobie z emocjami na różnych etapach rozwoju zespołu
- Wpływ emocji lidera na emocje w zespole
Superwizja własnej pracy jako lidera
- Rozwiązywanie trudnych sytuacji z własnych zespołów
- Praca z ograniczającymi przekonaniami
- Zarządzanie emocjami na co dzień
- Mindfulness emocji
- Aikido emocji
- Wykorzystanie i przełożenie sportu do pracy w organizacjach biznesowych
20-21 maja 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 350 zł netto/os.
9-10 czerwca 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 350 zł netto/os.
16-17 września 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 350 zł netto/os.
27-28 października 2022 (czwartek, piątek)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 350 zł netto/os.
25-26 listopada 2022 (piątek, sobota)
- Szkolenie stacjonarne (Warszawa) / online
- Godz. 9:00 – 16:00
- 1 350 zł netto/os.
Zniżki: 2. uczestnik -20%. Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
Grupy – maksymalnie 12 uczestników.
Szkolenie dostępne również w wersji zamkniętej. Program zostanie indywidualnie dopasowany do potrzeb Twojej organizacji. Zapraszamy do kontaktu.
Programy rozwojowe
