Storytelling w biznesie
Wznieś swoje umiejętności komunikacyjne na nowy poziom
i wzbudź emocje u rozmówcy
Szkolenie rozwija kompetencje kluczowe w dobrym opowiadaniu historii. Takich historii, które m.in. budują wiarygodność osobistą lub firmową. Podczas spotkania Uczestnicy poznają kluczowe struktury oraz narracje. Dowiadują się, jak przykuwać uwagę, aby skupić ją na kluczowym przekazie, czyli tym, z czym chcemy zostawić audytorium. Po szkoleniu wiedzą, jak zadbać o punkt kulminacyjny i dynamiczny język opowiadania, tak aby historia ożyła przed oczami audytorium. Audytorium, czyli ludzi, których zaufanie chcemy pozyskać poprzez storytelling.
Cel szkolenia
Nabycie/rozwój kompetencji niezbędnych do wiarygodnego i wzbudzającego zaufanie opowiadania o swoich dokonaniach, motywacjach, firmowej misji i wizji. Umiejętność objaśniania danych i spraw skomplikowanych poprzez opowieść.
Korzyści dla uczestnika
- Większa zdolność przekonywania do swoich pomysłów i koncepcji (wyższe umiejętności objaśniania)
- Efektywniejsze prezentacje, dzięki znajomości technik pozwalających skupić i podtrzymać uwagę
- Wyższe kompetencje autoprezentacyjne i lepszy osobisty wizerunek
- Umiejętność mocniejszego angażowania w swoje pomysły, idee, koncepcje
Korzyści dla organizacji
- Wyrazistszy wizerunek w oparciu o firmowe wartości
- Lepsza identyfikacja pracowników z firmowymi wartościami
- Wyższa wiarygodność w oczach kontrahentów
- Lepsze zrozumienie działalności firmy i jej wyjątkowości w oczach odbiorców jej usług i otoczenia
Metody szkoleniowe
- wystąpienia publiczne przed kamerą
- praca z trudnymi pytaniami
- wykład interaktywny
- prezentacja multimedialna w ilości niezbędnej
- praca indywidualna
- coaching i mentoring indywidualny
- burza mózgów
- case study
Moduł szkoleniowy: 008 PKU
Czym jest opowieść i jak może wesprzeć nasze osobiste oraz firmowe aktywności
- Jak opowiadać, by tworzyć historie, które zapadają w pamięć? Omówienie case study
- O jakie elementy zadbać zawsze i wszędzie, by historia mogła zaistnieć i by była przekonująca
- W jakim celu opowiadać historię z punktu widzenia osobistego i firmy: przegląd narracji, które możemy zastosować
Jak budować wiarygodność i wzbudzać zaufanie opowieścią
- Jak stworzyć narrację tożsamościową, aby wzmocnić swój wizerunek
- Jak zadbać o narrację firmową, aby pokazać wyjątkowość firmy/instytucji
- Jak opracować narrację o know-how, aby odbiorcy wiedzieli, jakie wartości niesiemy i jak działamy
- Jak opracować narrację o wizji, aby wzmocnić firmowe cele i pożądane efekty naszych działań
Jak umieścić historię w wystąpieniu publicznym lub innym, aby przekonywała
- Miejsce opowieści w strukturze wystąpienia publicznego w zależności od tego, czy historia ma objaśniać czy przekonywać do naszych rozwiązań bądź idei
- Historia samodzielna vs historia jako element szerszej narracji – które rozwiązanie i kiedy wybrać
- Jak przekonywać historią: historia, której celem jest motywacja; historia jako inspiracja
- Jak historią objaśniać, wyjaśniać zjawiska, sposób działania, słowem: jak informować, by być bardziej zrozumiałym/lepiej zrozumianym
Jak historią budować swoją misję i wizję
- Jak opracować firmową lub osobistą misję, by następnie wpleść ją w historię
- Jak zbudować firmową lub osobistą wizję, aby móc przedstawić ją w formie storytellingu
- Gdzie szukać historii firmowych i personalnych, aby dawały świadectwo naszych wartości
Opowieść jako narzędzie efektywnego menedżera
- Jak opowieść może wzmacniać integrację w zespole. Storytelling jako narzędzie integrujące zespół, czyli jak opowieścią budować kulturę otwartości na siebie
- Archetypy: ulubiony archetyp a Twoja rola w zespole: jak archetypy mogą wpływać na lepsze zrozumienie swojej roli w firmie i zespole
- Jak opowieść może skutecznie podnosić kompetencje komunikacyjne mające wpływ na wszelkie inne role menedżera jako np. delegującego zadania czy motywującego do efektywniejszej realizacji zadań
- Storytelling danych: jak za pomocą opowieści przedstawiać dane, aby były ciekawe dla słuchaczy
Poprawność i płynność językowa
- Najlepsze praktyki językowe i błędy, których należy unikać: na co zwracać uwagę, aby nie stracić uwagi odbiorcy pod względem poprawności
- Jak opowiadać płynnie: krótko, zwięźle i na temat: wyciąganie esencji, morału, puenty oraz zadbanie o wyraziste obrazy, jak i o dynamiczną akcję
Jak opowiadać, by być słyszanym: jak mówić z przekonaniem i zaangażowaniem
- Jak zadbać o właściwe tempo wypowiedzi i jak ono wpływa na dynamikę opowiadania: kiedy zwalniać, a kiedy przyśpieszać
- Jak melodią wypowiedzi prowadzić słuchacza tak, aby słuchanie nas było przyjemnością
- Jak akcentować logikę w wypowiadanych frazach tak, aby nikt nie miał wątpliwości, jak interpretować to, o czym mówimy
Mowa ciała, by być spójnym
- Jak poruszać się, opowiadając, i jak gestykulować, aby skupiać uwagę na przedstawianych zdarzeniach
- Jak mimiką odzwierciedlać emocje, aby podkreślać znaczenie wypowiadanych słów
- Jak być spójnym podczas opowiadania, czyli w jaki sposób nie przeczyć sobie oraz dlaczego tak ważne są otwartość i świadome posługiwanie się gestami podczas opowiadania
- Podsumowanie
Może Cię również zainteresuje
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: