Szkolenie z prowadzenia spotkań
Koniec z nudnymi i bezproduktywnymi spotkaniami!
Angażuj uczestników wykorzystując nowoczesne narzędzia, takie jak facylitacja czy Liberating Structures.
Szkolenie służy rozwinięciu kompetencji prowadzenia spotkań on- i offline. Pozwala rozwinąć je w kontekście menedżerski, jak i osoby odpowiedzialnej za zorganizowanie całości od strony technicznej. Podczas spotkania Uczestnicy dowiadują się o tym, co decyduje o udanym spotkaniu, wiedzą o co zadbać przed nim, mają świadomość roli przygotowania i tego, co się na nie składa. Potrafią facylitować spotkania, moderować dyskusje, prezentować temat spotkania i pilnować jego zasad. Wszystko z szacunkiem i uważnością na uczestników.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie lub rozwój kompetencji niezbędnych do efektywnego prowadzenia spotkań on-, jak i offline.
Korzyści
- Większa pewność siebie podczas prowadzenia spotkań jako i ich lider
- Zwiększenie umiejętności taktownego pilnowania zasad, unikania mielizn i prowadzenia spotkania zgodnie z założonymi celami
- Dynamiczne i zorientowane na konkretne cele prowadzenie spotkań
- Umiejętność łagodzenia sytuacji trudnych, jak i zdolność do wykorzystywania potencjału grupy, każdego z jej uczestników
- Szybsze i efektywniejsze spotkania
- Efektywne dochodzenie do konsensusu
Prezentowany program ramowy jest programem poglądowym. Na podstawie badania diagnostycznego dopasujemy program do potrzeb Twoich pracowników.
Wprowadzenie
- Spotkania jako podstawowe narzędzie efektywnego menedżera: jakie kompetencje doskonalimy podczas spotkań i w jaki sposób
- Specyfika spotkań online w kontekście spotkań tradycyjnych: różnice i podobieństwa. Jak przenieść energię ze spotkań offline do spotkań online
Cel i plan spotkania
- Planowanie: kto, co, gdzie, kiedy i jak długo to potrwa? O co zadbać, aby dać spotkaniu szansę na sukces
- Przygotowanie uczestników spotkania i prowadzącego: jak przygotować siebie i o co (jak i kiedy) poprosić uczestników, aby spotkanie było efektywne
- Jak osiągnąć wyznaczone cele spotkania? Jak realistycznie wyznaczyć cel spotkania i jak komunikować go uczestnikom
Skuteczne działania organizatora spotkania
- Zasady spotkania – kontraktowanie jako kluczowe narzędzie służące powodzeniu: jak to robić i co kontraktować
- Uważność na uczestników: na co i jak zwracać uwagę, jeśli chodzi o zachowania uczestników
- Kompetencje komunikacyjne prowadzącego: narzędzia służące lepszemu komunikowaniu się z uczestnikami: informacja zwrotna, egzekwowanie kontraktu, moderacja
- Jak zadbać o dynamikę spotkania, czyli szczegółowo o przykuwaniu uwagi i budzeniu zaangażowanie
Metody angażowania uczestników spotkań on i offline
- Jak przedstawić temat, aby zbudować zainteresowanie uczestników? Przedstawienie tematu w optyce korzyści z spotkania, czyli co ja z tego będę miał
- Jak angażować uczestników w optyce stylów osobowości DISC: jak angażować milczących, tonować nadmiernie mówiących i przerywaczy-szczególarzy, jak i tych, którzy podważają Twój autorytet
- W jaki sposób prowadzić dyskusję? Kluczowe zasady dotyczące dyskusji
- Istota różnić indywidualnych i ich wpływ na zachowanie podczas spotkań dotyczących zmian: omówienie oczekiwań jako wypadkowej stylu osobowości oraz faz zmiany jako naturalnego cyklu, którego znajomość pozwala sprawniej przejść przez opór przed zmianą
Liberating Structures – nowoczesne metody w służbie efektywności
- Czym są Liberating Structures
- Podział, rodzaje, sposób zastosowania
- Pułapki i błędy w zastosowaniu
- Praktyczne ćwiczenia w grupach
Narzędzia wspierające efektywne prowadzenie spotkań także online
- Nowoczesne platformy internetowe zwiększające efektywność spotkań online (Mentimeter, Quizlet, Kahoot, Genially, Jamboard etc.)
- Facylitacja jako narzędzie wspierające grupę i jej wyniki
- Kropkokracja i inne techniki ułatwiające dochodzenie do porozumienia
- Jak posługiwać się slajdami, by uczestnicy spotkania słuchali nas, a nie wpatrywali się w slajdy, tracąc uwagę na nasz przekaz
Trudne sytuacje i zarządzanie nimi
- Co może pójść nie tak – o przewidywaniu, czyli przygotowaniu do spotkania: jak zadbać m.in. o ramy czasowe czy sprzęt
- Trudni uczestnicy spotkania: jak postępować, gdy mamy do czynienia z trudnym zachowaniem lub z niewygodnymi pytaniami
Po spotkaniu
- Minutki i plany działania: jak tworzyć jakościowe materiały po spotkaniu
- Przydział obowiązków i harmonogram: jak delegować zadania podczas spotkań i jak umawiać się na ich rozliczanie
- Lessons learned, czyli czego się nauczyliśmy: omówienie tego, co poszło nie tak od ostatniego spotkania jako lekcja na przyszłość
Moduł szkoleniowy: 030 PKU
- Dla wszystkich, którzy chcą organizować efektywniejsze spotkania
- Dla tych, którzy chcą bardziej zaangażować uczestników spotkań w dyskusję i podejmowanie decyzji
- Dla wszystkich, którzy chcą zaoszczędzić czas podczas spotkań
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Odgrywanie scenek
- Wykład interaktywny
- Prezentacja multimedialna w ilości niezbędnej
- Praca indywidualna
- Coaching i mentoring indywidualny
- Burza mózgów
- Case study
Szkolenie poprowadzi Jerzy Cieśliński, który gwarantuje dużą dawkę wiedzy przekazaną w warsztatowej formie i w świetnej atmosferze.
Więcej informacji o Jurku znajdziecie: TUTAJ
Szkolenia prowadzi Joanna Kominiak, która gwarantuje uczestnikom komfortową i angażującą przestrzeń.
Więcej informacji o Joannie znajdziecie: TUTAJ
“Podobało mi się, że wystąpienia uczestników były przeplatane innymi ćwiczeniami, więc nie było monotonnie. Dobrze zorganizowane przerwy, dobra atmosfera. Było swobodnie i dzięki temu można było otworzyć się na ćwiczeniach.”
“Podobała mi się atmosfera, która była bardzo przyjazna i komfortowa, dzięki czemu wystąpienia nie były aż tak straszne. 🙂 Zajęcia prowadzone bardzo profesjonalnie.”
“Doceniam, że prowadzący wrócił z rozbudowanymi odpowiedziami następnego dnia, tam gdzie “”czuł””, że odpowiedź mogłaby być lepsza.”
“Podobała mi się otwarta forma szkolenia z możliwością dostosowania treści do potrzeb i sugestii uczestników. Miła atmosfera.”
Uczestnicy szkoleń Jerzego twierdzą również, że są one: „angażujące, żywiołowe, poznawcze, treściwe, merytoryczne, odkrywcze, wartościowe, produktywne, chcę więcej”.
“Dzięki aktywacji grupy, Asia umożliwiła mi poznanie współpracowników od innej strony niż ta “służbowa”. Jej profesjonalizm, bardzo ciekawie prowadzone warsztaty, podejście do drugiego człowieka oraz bijące od Niej ciepło sprawiają, że ze zniecierpliwieniem wyczekiwałam na kontynuację szkolenia drugiego dnia.”
“Szkolenie z Panią Joanną było trafione w punkt. Tematy oraz ćwiczenia były interesujące, angażujące oraz satysfakcjonujące. Jestem przekonany, że wszyscy uczestnicy byli bardzo zadowoleni.”
Może Cię również zainteresuje
Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: