Przejdź do treści
Adaptacja
i zarządzanie sobą w zmianie

Adaptacja i zarządzanie sobą w zmianie

Umiejętność dostosowania się do zmieniających się warunków
to klucz do sukcesu w dzisiejszym świecie

Rzeczywistość biznesowa jest dynamiczna i niezwykle zmienna sama w sobie. Ponadto ostatnie dwa lata (pandemia COVID-19 i wojna na Ukrainie) pokazały dobitniej niż jakiekolwiek inne wydarzenia, że w powiedzeniu, iż zmiana jest jedyną niezmienną rzeczą w naszym życiu jest sporo prawdy. Celem szkolenia jest przystosowanie uczestników do funkcjonowania w środowisku, w którym zmiany przychodzą niespodziewanie i nie sposób ich przewidzieć. Aby pogłębić doświadczenia uczestników i pozwolić im w pełni zrozumieć procesy psychologiczne towarzyszące zmianie opieramy program na grach symulacyjnych skonstruowanych w taki sposób by wydobyć od uczestników naturalne reakcje i emocje, które w kolejnych częściach poddawane są analizie i finalnie służą do wypracowania konkretnych deklaracji, oraz użytecznych i gotowych do wdrożenia narzędzi. Praktyczna użyteczność naszych szkoleń jest bowiem tym, na czym najbardziej nam zależy. Opieramy się na konkretnych przykładach, case study i ćwiczeniach warsztatowych, dzięki czemu osoby biorące udział w szkoleniu na bieżąco mogą dostrzegać efekty proponowanych rozwiązań i uczynić jej częścią swoich własnych strategii. Ponadto pokazujemy, w jaki sposób wzmocnić psychicznie siebie i zespół w zgodzie z myślą, że choć nie możemy przewidzieć dokładnie charakteru zmiany, to z wszelką pewnością możemy przygotować się na jej nadejście chociażby przez większa świadomość procesów i mechanizmów rządzących naszymi reakcjami.

Zmiany są nieodłącznym elementem życia. Pojawiają się zarówno w obszarach prywatnych, jak i w organizacjach. Szkolenie przygotowuje uczestników do wprowadzania zmian i zarządzania tym procesem, w szczególności w kontekście zmian w organizacji. Ma na celu przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej procesu zmiany oraz narzędzi, które mają wspierać ten proces. Uczestnicy poznają najpopularniejsze modele zmiany i umiejętności, a także zyskają niezbędną wiedzę w zakresie poszczególnych faz w procesach zmiany i kluczowych ról. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się również, jakie są najczęściej popełniane błędy i jak ich uniknąć oraz jak zmniejszyć koszty, które niesie za sobą wprowadzanie zmian w organizacji.

Cel szkolenia

  • Przygotowanie uczestników do funkcjonowania w świecie VUCA
  • Zrozumienie procesów psychologicznych aktywujących się w obliczu zmiany
  • Poznanie najczęstszych postaw wobec zmiany
  • Ułożenie strategii komunikacji i motywowania pracowników w zależności od prezentowanych przez nich postaw
  • Zrozumienie przyczyn oporu wobec zmiany, zdobycie umiejętności przełamywania tego oporu i budowania zaangażowania pracowników
  • Tworzenie agentów zmiany

Co zyskasz

Co zyska organizacja

Moduł szkoleniowy: 074 PCI

Może Cię również zainteresuje

Zadzwoń do nas: +48 515 755 515
Napisz na: kontakt@mentori.pl Możesz też wypełnić poniższy formularz: