Przejdź do treści

Klauzula informacyjna RODO

Bardzo się cieszymy, że tu zaglądasz – to oznacza, że kwestia bezpieczeństwa danych osobowych ma dla Ciebie duże znaczenie. Dla nas też. Poniżej znajdziesz wszystkie szczegóły dotyczące RODO.

Szanowni Państwo,

zgodnie z art. 13 oraz 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, przedstawiam informację w sprawie przetwarzania Państwa danych osobowych.

1. Administrator, kategorie danych osobowych, źródła pochodzenia danych osobowych

Administratorem Państwa danych jest spółka Mentori sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Niedźwiedzia 29B, kod poczt. 02-737, e-mail: kontakt@mentori.pl, telefon: 515 755 515

Administrator pozyskał Państwa dane osobowe bezpośrednio od Państwa lub od swojego kontrahenta, z którym łączy Państwa określona umowa lub stosunek (np. umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa o dzieło, powołanie do organu kontrahenta etc.). Administrator uzyskał Państwa dane w związku z rozmowami na temat zawarcia umowy lub w związku z zawarciem lub wykonaniem umowy z kontrahentem.

2. Cele i podstawy prawne przetwarzania

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celach:

  1. do wypełnienia ciążących na administratorze obowiązków prawnych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO), w tym prowadzenie ksiąg rachunkowych i rejestrów określonych przepisami prawa podatkowego, rozliczenie i zapłata podatków, prowadzenia sprawozdawczości określonej przepisami prawa,
  2. realizacji prawnie usprawiedliwionych interesów administratora (art. 6 lit. f RODO), w tym w celach:
  3. dowodowych, w szczególności w związku z rozpatrywaniem reklamacji i roszczeń;
  4. ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed kierowanymi względem Administratora roszczeniami;
  5. podejmowaniu czynności zmierzających do zawarcia umów z kontrahentem, w tym składaniu ofert lub zamówień, prowadzeniu negocjacji,
  6. wykonywaniu umów zawartych przez Administratora z kontrahentem,
  7. prowadzaniu bieżącej korespondencji oraz utrzymywania kontaktów roboczych związanych z zawarciem oraz wykonaniem umowy z kontrahentem, w tym zarządzaniem, planowaniem i organizowaniem spotkań,
  8. marketingu bezpośredniego, pozyskiwania zamówień i kontraktów (własne cele marketingowe);
  9. archiwalnych, statystycznych i analitycznych, w tym związanych z oceną jakości, optymalizacją produkcji, badaniem satysfakcji klientów.

3. Odbiorcy danych osobowych

W związku z powyższymi celami, odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być:

  1. podmioty wykonujące na rzecz administratora usługi, w związku ze świadczeniem których dochodzi do przetwarzania danych osobowych, np. dostawcy usług IT, księgowych, kancelarie prawne;
  2. urzędy skarbowe, banki, ubezpieczyciele;
  3. organizatorzy przetargów i innych postępowań, w ramach których administrator ubiega się o udzielenie zamówień;
  4. podmioty, na rzecz których administrator realizuje zamówienia i kontrakty oraz do których kieruje oferty lub działania marketingowe;
  5. podmioty i organy uprawnione do żądania danych na mocy obowiązujących przepisów, np. komornicy, organy wymiaru sprawiedliwości.

Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

4. Okres przechowywania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą przetwarzane tak długo, jak długo będą istnieć do tego podstawy prawne i faktyczne, w szczególności do upływu okresu przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych lub okresu, w którym przepisy prawa nakazują administratorowi przechowywać dane lub też okresu, w którym administrator może ponieść konsekwencje prawne niewykonania lub nienależytego wykonania ciążących na nim obowiązków czy trwania postępowań wszczętych w tym zakresie.

Część danych może być przetwarzana po tym terminie, dla celów archiwalnych, analitycznych lub statystycznych.

5. Uprawnienia osoby, której dane dotyczą

Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do Państwa danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.

Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych przysługuje Państwu wyłączenie w przypadku przetwarzania danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Zakres tych praw i przypadki, w których można z nich skorzystać, określają przepisy prawa, w szczególności art. 15 i następne RODO. Administrator rozpatrzy zasadność Państwa wniosku lub sprzeciwu i ustosunkuje się do niego zgodnie z przepisami.

Przysługuje Państwu ponadto prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza obowiązujące przepisy.

6. Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne, ponieważ bez ich podania nie będzie możliwe kontaktowanie się i realizowanie określonych powyżej celów Administratora i kontrahenta Administratora. Przepisy prawa mogą wprowadzać wymóg podawania danych w celach w nich opisanych (np. podatkowych). Bez podania danych nie będzie zatem możliwa realizacja ciążących na administratorze obowiązków prawnych.