TRENERZY - Justyna Hoppe

/files/trainer/1_1_.jpg
Justyna Hoppe

Doświadczony praktyk i trener z zakresu marketingu strategicznego i taktycznego.

OGÓLNIE O TRENERZE:

Od początku swojej kariery związana zawsze z marketingiem. Posiada 10 letnie doświadczenie biznesowe oraz 4 letnie doświadczenie szkoleniowe. Pracowała m.in. jako Brand Manager w FMCG dla takich marek jak NESTLE CORN FLAKES, NESTLE FITNESS, NESTLE FRUTINA, NESTLE MUSLI czy VOBRO producent pralin FRUTTI DI MARE, LOVE & CHERRY, ADVOCAT  oraz w sektorze B2B dla GAMET S.A. jako Senior Product Manager odpowiedzialna za akcesoria meblowe. Od 2010 roku niezależny trener, doradca, coach z zakresu marketingu. Współpracuje z przedsiębiorstwami, instytucjami i podmiotami ekonomii społecznej.

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

  • 10.2010 – obecnie:   Trener biznesu w PROFIT BRAND

Współpraca z firmami z sektora mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, instytucjami publicznymi, placówkami edukacyjnymi oraz podmiotami ekonomii społecznej w zakresie kompleksowego doradztwa marketingowego obejmującego:
•    Szkolenia z zakresu marketingu (badanie potrzeb, przygotowanie i realizacja zajęć metodą warsztatową, plany rozwojowe);
•    Doradztwo marketingowe dla klientów biznesowych i instytucjonalnych (optymalizacja działań promocyjno-reklamowych, strategie marketingowe, analizy SWOT, audyty marketingowe);
•    Budowanie wizerunku przez tworzenie zintegrowanych planów promocji (identyfikacja wizualna, komunikacja marketingowa, plan promocji i reklamy).

  • 07.2009 – 11.2009: Senior Product Manager w GAMET S.A.

•    Opracowywanie i organizacja akcji promocyjnych (promocje handlowe, promocyjne materiały informacyjne);
•   Przygotowywanie materiałów informacyjnych o produktach;
•  Kontakty z projektantami przy tworzeniu koncepcji nowych kolekcji produktów, a następnie ich wdrażanie, jako produkty ogólnodostępne;
•    Współudział w tworzeniu dedykowanych koncepcji nowych produktów dla klientów biznesowych np. IKEA;
•   Przygotowywanie rozbudowanych raportów i analiz dotyczących kondycji grup asortymentowych oraz działań konkurencji.

  • 08.2003 – 05.2009: Brand manager w Cereal Partners Poland Toruń-Pacific sp. z o.o. (join venture Nestle & General Mills)

•    Planowanie i realizacja strategii długo i krótkoterminowej dla wybranych marek (przygotowanie i realizacja planu marketingowego);
•    Koordynacja działań marketingowych i handlowych (wprowadzanie nowych oraz wsparcie i rozwój istniejących produktów poprzez narzędzia marketingowe);
•    Odpowiedzialność za wyniki finansowe zarządzanych produktów (planowanie, monitorowanie i realizacja budżetu);
•    Planowanie i realizacja kampanii reklamowych ATL (reklama telewizyjna, prasowa i internetowa) oraz kampanii BTL (promocje konsumenckie, materiały POS, akcje degustacyjne oraz animacje);
•  Współudział w tworzeniu koncepcji nowych produktów, a następnie ich wprowadzania na rynek (koordynowanie działań interdyscyplinarnego zespołu technologów, zaopatrzenia, logistyki, finansów, sprzedaży i marketingu);
•    Współudział w przygotowaniu i realizacji badań rynkowych;
•  Przygotowywanie rozbudowanych raportów i analiz dotyczących kondycji marek  oraz działań konkurencji (wielkość, wartość sprzedaży, kanały dystrybucji, pozycjonowanie cenowe, regiony sprzedaży, kategorie rynku, grupy docelowe -> dynamika i struktura).

WYKSZTAŁCENIE I PRZEPROWADZONE SZKOLENIA:

Wykształcenie:

  • 1998 - 2003 | Zarządzanie i marketing (studia dzienne magisterskie) specjalizacja w zakresie zarządzania procesami inwestycyjnymi

Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania


Przebyte szkolenia:

  • 01.2013 | Kurs „Kompetentny trener wsparciem dla biznesu”

Schenk Institute Sp. z o.o.
szkolenie stacjonarne (80 godzin, certyfikat Trenera Biznesu)

  • 05.2012 | Szkolenie „C-DEVELOPMENT - Strategia marketingowa i social media”

Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
szkolenie stacjonarne (24 godziny, zaświadczenie)

  • 02.2012 | Szkolenie „Akademia Wizerunku Kujawsko-Pomorskich MSP”

Towarzystwo Wiedzy Powszechnej w Bydgoszczy
szkolenie stacjonarne (72 godziny, zaświadczenie)

  • 09.2010 | Szkolenie „ABC Biznesu”

Akademia Pro Europa, placówka Fundacji Gospodarczej Pro Europa
szkolenie stacjonarne (60 godzin, zaświadczenie)

  • 09.2010 | Szkolenie „Skuteczny Handlowiec”

CREDO
szkolenie stacjonarne (8 godzin, zaświadczenie)

  • 03.2010 | Szkolenie „Rozwijanie kanałów dystrybucji w małej firmie”

HERMAN EDUCATION
szkolenie stacjonarne (8 godzin, zaświadczenie)

  • 02.2010 | Szkolenia „Obudź w sobie przedsiębiorcę”, „Zarządzanie czasem w aspekcie planowania całożyciowego”, „Motywacja, czyli jak osiągnąć cel”

Biuro Karier Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
szkolenie stacjonarne (32 godziny, zaświadczenie)

  • 09.2008 | Szkolenie „Brand Champions: strategiczne zarządzanie marką”

General Mills
szkolenie stacjonarne (40 godzin, zaświadczenie)

  • 02.2008 | Szkolenie „Strategiczne zarządzanie marketingiem: controling działań marketingowych”

Harvest Group
szkolenie stacjonarne (16 godzin, zaświadczenie)

  • 09.2007| Szkolenie „Communication Planing: planowanie komunikacji z klientem”

Mediaedge:cia
szkolenie stacjonarne (16 godzin, zaświadczenie)

  • 07.2006 | Szkolenie „Introductory Generating Demand: Jak zwiększać popyt”

NBS Training Centre - Italy
szkolenie stacjonarne (40 godzin, zaświadczenie)

  • 04.2006 | Szkolenie „Aspekty prawa autorskiego w marketingu”

Predomex Sp. z o.o.
szkolenie stacjonarne (8 godzin, zaświadczenie)

  • 10.2003 | Szkolenie „Zarządzanie projektami”

Cegos
szkolenie stacjonarne (16 godzin, zaświadczenie)

PRZEPROWADZONE PROJEKTY SZKOLENIOWE:

Projekty dofinansowane z UE

  • „Product manager” (64 godziny szkoleniowe) w ramach projektu NIEPŁENOSPRAWNI NA START realizowanego przez GINEKA Stowarzyszenie na rzecz rozwoju kobiet,
  • „ABC Przedsiębiorczości” w zakresie Biznes Planu; Marketingu, Zarządzania i Promocji mikroprzedsiębiorstwem oraz Fundraisingu (172 godziny szkoleniowe) dla Lech Consulting Sp. z o.o.
  • „Akademia rozwoju kompetencji kadr PHU Gołębiewski" (66 godzin doradczych oraz 48 godzin szkoleń) dla PHU Gołębiewski,
  • „Współpraca na rzecz budowania zdolności innowacyjnych przedsiębiorstw w regionie kujawsko-pomorskim” (24 godziny doradcze) dla Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
  • „Wymień wiedzę na walutę” (31,5 godzin doradczych) dla Zakładu Badawczego Przemysłu Piekarskiego sp. z o.o.,
  • „Wychodzimy z domku - do żłobka i pracy” (12 godzin szkoleń) dla Urzędu Miasta Bydgoszczy
  • „Wsparcie dla zwalnianych pracowników likwidowanego zakładu we Włocławku” (8 godzin doradczych) dla Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Pracodawców Lewiatan
  • „Latająca Akademia Przedsiębiorczości Społecznej” (144 godziny doradcze) dla Fundacji Gospodarczej Pro Europa
  • „Świadczenie usług informacyjnych i doradczych w sieci Punktów Konsultacyjnych Krajowego Systemu Usług” (30 godzin szkoleniowo-doradczych) dla Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
  • „Sieć kreatywnego biznesu” (14 godzin szkoleniowych) dla Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.

Projekty komercyjne:

  • KAMPANIA MARKETINGOWO-SPRZEDAŻOWA (16h) dla SHAPERS' POLSKA SP. Z O.O.,
  • ZARZĄDZANIE PRODUKTEM (PRODUCT MANAGEMENT) (16h) dla Sto-ispo Sp. z o.o.,
  • PLAN MARKETINGOWY (16h) dla SHAPERS' POLSKA SP. Z O.O.,
  • NARZĘDZIA MARKETINGOWE 360 STOPNI (16h), dla SHAPERS' POLSKA SP. Z O.O.,
  • WPROWADZENIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (16h), dla Lamela Sp. z o.o.,
  • WPROWADZENIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (16h), dla Hager Polo sp. z o.o.,
  • PODSTAWY MARKETINGU (16h) dla Lamela Sp. z o.o.,
  • ZARZĄDZANIE PRODUKTEM (PRODUCT MANAGEMENT) (16h) dla BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego sp. z o.o.,
  • ZARZĄDZANIE PRODUKTEM (PRODUCT MANAGEMENT) (16h) dla Geobrugg Polska Sp. z o.o.,
  • MARKETING MIX 7P (16h) dla Lamela Sp. z o.o.,
  • PLAN MARKETINGOWY (16h) dla Lamela Sp. z o.o.,
  • WPROWADZENIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (16h), dla Emotivo,
  • AUDYT DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH (16h), dla Lanxess Central Eastern Europe s.r.o. (Sp. z o.o.)
  • KAMPANIA MARKETINGOWO-SPRZEDAŻOWA (16h) dla Bydgoskie Zakłady Elektromechaniczne "BELMA" S.A.
  • MARKETING RELACJI (16h) dla Bydgoskie Zakłady Elektromechaniczne "BELMA" S.A.
  • ZARZĄDZANIE PRODUKTEM (PRODUCT MANAGEMENT) (32 h) dla Roto Frank Okna Dachowe Sp. z o.o.

OSIĄGNIĘCIA I SUKCESY ZAWODOWE:

Przygotowanie i realizacja wybranych elementów planu marketingowego dla:

  • PHU GOŁĘBIEWSKI – autoryzowany dealer samochodów marki Ford;
  • Opieka Domowa ALMACH – firma świadcząca usługi pielęgnacyjno-opiekuńcze osobom starszym w ich miejscu zamieszkania;
  • Zakład Produkcji Cukierniczej VOBRO – producent pralin Frutti di Mare, Love & Cherry;
  • Gamet S.A. – producent akcesoriów meblowych (uchwyty, nóżki) i budowalnych (klamki);
  • Cereal Partners Poland Sp. z o.o. – producent płatków śniadaniowych NESTLE CORN FLAKES, NESTLE FITNESS, NESTLE MUSLI, NESTLE FRUTINA;

Przygotowanie i realizacja wybranych elementów strategii działań promocyjnych dla:

  • Szkoły języków obcych ENGLISH AT HAND;
  • Restauracji KASMIR;
  • Firmy doradczej LECH CONSULTING Sp. z o.o.;
  • Dystrybutora mebli biurowych PHU FINMEB, TELMEB;
  • Dystrybutora pasz dla zwierząt hodowlanych LAGRA;
  • Dystrybutora nawozów do uprawy rolnej SIGMA;
  • Biura Rachunkowego Joanna Baranowska;

Stworzenie strony internetowej (architektura informacji, koncepcja kreatywna, koordynacja prac graficznych i programistycznych, opracowanie tekstów na stronę) dla firmy:

  • TELMEB Jarosław Świątecki;
  • Firmy Handlowo Usługowej Finmeb Tomasz Baranowski;
  • Lech Consulting Sp. z o.o.;
  • Generacja Wiatrowa Sp. z o.o.;
  • INWESTOR Usługi Szkoleniowe Ewa Pawlak;
  • LAGRA Sławomir Polczyński;
  • English At Hand;
  • Amicus Zarządzanie Nieruchomościami;

Kompleksowy audyt marketingowy firmy:

  • Doram Design Dorota Stanischewska obejmujący bieżącą analizę oraz rekomendację działań marketingowych firmy w 3 obszarach: SWOT, marketing mix 7P, zarządzanie marketingowe;
  • Ergo Styl Sp. z o.o. obejmujący bieżącą analizę oraz rekomendację działań marketingowych firmy w 3 obszarach: SWOT, marketing mix 7P, zarządzanie marketingowe;
  • Studia Graficznego CUBE Rafał Lisiecki obejmujący bieżącą analizę oraz rekomendację działań marketingowych firmy w 3 obszarach: SWOT, marketing mix 7P, zarządzanie marketingowe;

Stworzenie działu marketingu (struktura działu marketingu, zakresy obowiązków, roczny plan pracy, szkolenia z zagadnień marketingu mix 7P) dla:

  • Zakładów Produkcji Cukierniczej Vobro

Zarządzanie rozwojem 5 kategorii produktowych jako Product Manager;
Przygotowanie strategii wprowadzenia na rynek Polski 10 nowych produktów, które odniosły sukces rynkowy przewyższający zakładany wzrost sprzedażowy;
Przygotowanie i realizacja ponad 20 ogólnopolskich promocji konsumenckich dających zakładane wzrosty sprzedażowe;
Przygotowanie i wyprodukowanie 3 reklam telewizyjnych, które skutecznie budowały świadomość brandów;
Przeprowadzenie ponad 15 kampanii telewizyjnych, internetowych i prasowych zoptymalizowanych pod względem doboru mediów, zasięgu, częstotliwości, kosztów i miejsca dotarcia dające wzrost świadomości oraz jedno i dwucyfrowe wzrosty sprzedaż;
Prowadzenie swojej działalności gospodarczej (od 10.2010 do teraz);

CERTYFIKATY:

  • Schenk Institute Sp. z o.o.

szkolenie stacjonarne (80 godzin, certyfikat Trenera Biznesu)